וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: "מקיין פספס את ההזדמנות האחרונה"

רוב הצופים בעימות סברו כי אובמה יצא כשידו על העליונה. פרשן פוליטי: "ההתקפות האישיות על אובמה יחזרו כבומרנג נגד מקיין"

סקר שנערך לפנות בוקר (רביעי) מצביע כי ברק אובמה גבר על יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין בעימות שנערך הלילה בנאשוויל. לפי הסקר, שנערך על ידי רשת CNN, כ-54% מהנשאלים אמרו כי הם העדיפו את הופעתו של המועמד הדמוקרטי, ורק 30% חשבו כי מקיין יצא עם ידו על העליונה. נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא כי אובמה צמצם את הפער מול מקיין בדימויו כמנהיג. "היתרון של מקיין בדימוי כמנהיג הצטמצם מ-19% בספטמבר ל-5% בימים האחרונים", אמר עורך הסקר, קיטינג הולנד.

גם רוב הפרשנים סברו כי מקיין לא הצליח להפוך את הקערה על פיה ולפגוע במומנטום של אובמה, שלפי הסקרים האחרונים מוביל ביתרון של 9% ואף זוכה לרוב במדינות שנחשבו בעבר כמעוזים רפובליקנים בטוחים. פול בגלה, אסטרטג פוליטי שיעץ בעבר למפלגה הדמוקרטית חלק שבחים להופעתו של המועעמד הדמוקרטי: "אובמה הצליח לקשור את מקיין לכל הכשלים הכלכליים שהוביל בוש. מקיין אמנם ניסה להסיט את הדיון להתקפות אישיות על אובמה, אבל זה רק הציג אותו בעמדה שהוא מפחד לדון בנושא הכלכלי".

פרשנים נוספים התייחסו גם הם לרטוריקה השלילית שאימץ מקיין לאחרונה. לדבריהם, "האסטרטרגיה החדשה תפעל כבומרנג נגד מקיין. הדבר האחרון שהציבור האמריקאי מעוניין כרגע הוא התקפות שליליות וקמפיין שלילי. האמריקאים רוצים לקבל תשובות על המשבר הכלכלי, ומקיין לא מספק להם את זה".

גם אסטרטגים פוליטים המקורבים למפלגה הרפובליקנית היו מאוכזבים מהופעתו של המועמד הרפובליקני. "מקיין היה חייב לנצל את הפורמט של האסיפה העירונית כדי להצטייר שוב כמבוגר האחראי ומנוסה שיוכל להוביל את כלכלת ארה"ב לחוף מבטחים", אמר בכיר במפלגה הרפובליקנית שסירב להזדהות בשמו. לדבריו, "מקייין פספס אולי את ההזדמנות האחרונה שהיתה לו לחזור למירוץ וקיבל ונסחף לקמפיין שלילי כפי שיעצו לו יועציו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully