וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ערוכים לכל תרחיש בגבול הצפון"

במהלך סיור ברמת הגולן אמר שר הביטחון לחיילים: "אנחנו בסביבה שקטה, אבל חייבים להיות עירניים, דרוכים ולעקוב אחרי כל מה שקורה"

"הנופים האלה כרגע פסטורליים, אבל בצפון אי אפשר לדעת מתי דברים משתנים וצריך להיות ערוכים לכל תרחיש" - כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק בסיור שקיים ברמת הגולן. "צה"ל נמצא בשנה וחצי האחרונות בתנופה עצומה של אימונים, ואני שומע מהמ"פים והמג"דים של יחידות המילואים על העלאה שיטתית ועקבית של הרמה. אנחנו עוקבים אחרי כל מה שקורה", אמר.

ברק, שנפגש עם חיילי מילואים המבצעים תעסוקה מבצעית בגזרה ועם חיילי תותחנים סדירים, אמר להם בתום סיורו: "לפני 35 שנה, ממש על הגבעות האלה. פה למטה היה אביגדור קהלני, יחד עם היחידות של הטנקים, הם עמדו באחד הקרבות הכי קשים וטובעניים, שהיו לנו במלחמות ישראל כולן, ובגבורה הצילו את המדינה. 35 שנה אחר כך זה באמת אחד הגבולות הכי שקטים שיש לנו. הדימום הוא בגבול הלבנון לאורך הרבה שנים, ופה אנחנו בסביבה שקטה, אבל חייבים להיות ערניים, דרוכים ולעקוב אחרי כל מה שקורה".

ברק התייחס בדבריו גם למשבר הכלכלי. לדבריו, "ההתמודדות עם האתגר הזה, שהוא מורכב ורציני, מחייבת שיקול דעת אחריות וישיבה סביב שולחן מרובע של האוצר, נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות, ארגוני המעסיקים". הוא הדגיש כי יש להבטיח "רשת ביטחון, ברגע שהיא תידרש, גם לקופות הגמל, גם לקרנות ההשתלמות וגם קרונות הפנסיה". לדבריו, "אנשים שעבדו כל חייהם וצברו את המעט שלהם ליום סגריר, צריכים לדעת שהמדינה תעמוד מאחורי המוסדות הפיננסיים ותקבע רצפה בטוחה ושקטה לנזקים שיכולים להיגרם".

באשר לאיום האירני אמר שר הביטחון: "האיום של תוכנית הגרעין האירני הוא איום על שלום כל העולם. עדיין יש עוד מה לעשות בתחום הסנקציות ובפעילות דיפלומטית, ואנחנו צריכים שזה ייעשה. אנחנו בעצמנו אומרים, וממליצים לאחרים, לא להוריד שום אופציה מהשולחן, ואנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully