וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק רומז: העבודה תתגמש בשל המצב הכלכלי

יו"ר העבודה התעקש שניתן להגדיל את התקציב, בניגוד לעמדת קדימה, אך אמר ש"הדבר הדחוף ביותר הוא ההתמודדות עם המשבר הכלכלי"

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק אמר הערב (שני) כי הוא עדיין סבור שניתן לפרוץ את מסגרת התקציב לשנת 2009, אך "הדבר הדחוף ביותר הוא למצוא דרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי". ברק אמר את הדברים בפתח פגישה עם יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ועם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. לדברי ברק, "האתגר הוא לא פשוט ותידרש מחשבה אחראית ושקולה לגבי ההתמודדות, גם עם האפשרות שתידרש רשת ביטחון לקרנות הפנסיה, לקופות הגמל ולקרנות ההשתלמות".

לשאלה האם בכוונתו לוותר על פריצת מסגרת התקציב כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני, השיב ברק כי "אני חושב שכרגע הדבר הדחוף ביותר הוא ההתמודדות עם המשבר הכלכלי כמו שהוא. כל הדרישות שלנו הינן גם לגבי הגמלאים, גם לגבי ההשכלה הגבוהה, גם לגבי נושאים מסוימים בביטחון ואנחנו נשארים בעמדתנו שאפשר להרחיב את התקציב. אבל העוצמה והאינטנסיביות של של ההתמודדות עם המשבר הכלכלי הנוכחי מחייבת אותנו להסתכל קודם כל עליו".

ברק קיים אתמול פגישה עם יו"ר קדימה ציפי לבני ועם כלכלנים בכירים בניסיון לפתור את חילוקי הדעות ביניהם בנושא התקציב. לבני מתנגדת לפרוץ את מסגרת התקציב, בשעה שכלכלת העולם עוברת זעזוע כה עמוק. מפלגת העבודה דורשת להגדילו כדי להתמודד עם הקיצוץ בקצבאות הזיקנה ולהזרים תקציבים לשכבות החלשות.

מרבית אנשי המקצוע הביעו התנגדות לעמדת העבודה התומכת בהגדלת התקציב לשנת 2009 לצורכי תשלום קצבאות. לדבריהם, יש להגדיל את ההוצאות רק עבור הרחבת תשתיות וטיפול במשבר הכלכלי. חלק מהכלכלנים טענו שבכל מקרה אין להגדיל את ההוצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully