וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תציבו את תושבי עזה לפני גלעד"

שלמה גולדווסר נשא דברים ב"ערב סליחות" מגלעד שליט שנערך בכיכר רבין. אלפים הגיעו לעצרת ברוח יום כיפור וציינו 834 יום בשבי

אלכסנדר זגוניקוב

(צילום: אלכס זגוניקוב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אלפי בני אדם התכנסו הערב (שני) בכיכר רבין בתל אביב לבקש סליחה מהחייל החטוף גלעד שליט על שהייתו הממושכת בשבי, שלה מלאו היום 834 ימים.

שלמה גולדווסר, אביו של אהוד שנהרג במלחמת לבנון השנייה ושגופתו הושבה לישראל לאחר מאבק ממושך, נשא דברים בטקס. "החזרת חייל מהקרב היתה ותהיה סמל למוטיבציה של הבנים והבנות שאנו שולחים לשמור עלינו, על המדינה, על הקצבאות, על הבורסות שמתמוטטות, על בעלי ההון וגם על יושבי ומחזיקי הכיסאות". גולדווסר קרא שלא להציב את אזרחי עזה לפני שליט. לדבריו, "גלעד זכאי לזכויות אדם כתושבי עזה שבחרו בחמאס וכפי שהאסירים הפלסטינים מקבלים בשבי הישראלי".

קבוצת "מחכים לגלעד בכיכר" החליטה לקיים את "ערב הסליחות" למען שחרורו של גלעד. אורן שטאנג, חבר בקבוצה, העריך כי 9,000 איש הגיעו לכיכר. שטאנג סיפר לוואלה! חדשות כי מטרת הערב "היא לבקש ממנו סליחה ומחילה על התקופה הארוכה בה הוא נמצא בשבי. זו תקופת החגים השלישית בה גלעד לא איתנו, ולצד המשפחות שלנו שחוגגות את החגים קיימת משפחה אחת קרועה".

שטאנג סיפר כי קבוצת "מחכים לגלעד בכיכר" נולדה באופן ספונטני, לפני כארבעה חודשים וחצי. לדבריו, מה שהתחיל כיוזמה פרטית בת שבוע, שהייה בכיכר לצורך עידוד שחרורו, הפך תוך מספר חודשים למעגל של כ-30 בני אדם שמארגנים מדי ערב עצרות. מעל ל-1,500 בני אדם מקבלים עדכונים שוטפים על אירועי הקבוצה, בהם ציון יום הולדתו של גלעד וערבי הרצאות שונים.

בעצרת יוכל כל אחד לעלות על הבמה ולבקש סליחה מגלעד. לאחר מכן הופיעו מגן דהרי, שלמה גרוניך, דניאל סלומון, סי היימן ועדי כהן וינאמו אביו של גלעד, נועם שליט, הרב הראשי לישראל יונה מצגר, נציגי הסטודנטים ותנועות הנוער. "זו קריאה רחבה", הוסיף שטאנג, "זה סימן שיש אוכלוסיות חזקות שלא מתכוונות לוותר על הילד הזה כמו שוויתרו קודם על רון ארד".

שטאנג סיפר כי מרבית האמנים נענו בקלות ובשמחה. "לא ידענו למה לצפות", סיפר, "אך מיד כשפנינו אל האמנים הוותיקים הם התגייסו. יש דחלילי כוכב נולד שאמרו שיבואו אך לא היה ניתן למצוא אותם. טוב לראות שיש עדיין את האמנים המוערכים ששומרים על הגחלת ומתגייסים לאירועים מסוג אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully