וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אסור לפרוץ את תקציב המדינה"

לפני צאתו לביקור מדיני במוסקבה, אמר ראש הממשלה כי "התקציב הוא נכס ליציבות המשק". על לבני: "לא מחויבת לעמדותיי"

"שרת החוץ ציפי לבני יודעת היטב: אני אחראי לעמדות שלי, והן לא מחייבות אותה" – כך אמר היום (שני) ראש הממשלה אהוד אולמרט לפני צאתו למוסקבה. בקול ישראל דווח, כי ראש הממשלה אמר את הדברים בנוגע לעמדה שהביע בראיון לפני שבוע, לפיו יהיה ניתן להגיע להסדר רק לאחר שישראל תיסוג מכל השטחים, בהם רמת הגולן.

לגבי הנפילה בבורסות בעולם והתחזיות למיתון בישראל, אמר אולמרט כי "המערכת הפיננסית בישראל יציבה" וכי יש לו אמון בכלכלה המקומית. לדבריו, התקציב שאישרה המשלה הוא "נכס ליציבות המשק" ולא יהיה נכון לפרוץ אותו. לגבי השיחות במוסקבה אמר אולמרט כי ידון עם הבכירים הרוסיים בסוגיות ביטחוניות ובקשרים בין שני העמים.

אולמרט המריא היום לביקור מדיני ברוסיה, לבקשת הנשיא דמיטרי מדוודב. אולמרט צפוי להיפגש עם צמרת הממשל הרוסי וידון עמם בנושא הגרעין האירני ובאספקת הנשק מצד רוסיה לגורמים "בלתי אחראיים". ייתכן כי זהו הביקור המדיני האחרון של אולמרט כראש ממשלה, לאור העובדה שהוא מכהן כראש ממשלת מעבר מאז הגשת מכתב ההתפטרות לנשיא המדינה. אולמרט יביא איתו מתנה לרוסים, ובעיקר לראש הממשלה, ולדימיר פוטין: אמש אישרה הממשלה את העברת חצר סרגיי בירושלים לידי רוסיה, לאור בקשתו של פוטין מאריאל שרון.


בנוגע לתכנים אותם יעלה בפגישותיו עם מדוודב ופוטין, אמר אולמרט כי "נחזור ונזכיר נושאים שמעוררים אצלנו דאגה מיוחדת, גם בהקשר המיידי של הסביבה שלנו, בכל מה שקשור לאספקות נשק לגורמים בלתי אחראים שאנחנו מוטרדים מאוד מהפעילות שלהם. נדון גם בהמשך הטיפול בבעיה האירנית, שלרוסיה יש משקל מיוחד בה, וגם בנושאים אחרים - כך שהנסיעה הזאת היא נסיעה חשובה, והיא נעשית בתאום בין כל הגורמים המדיניים והביטחוניים שיש עניין מיוחד בעמדות שלהם ובתרומה שלהם לעניין הזה". מחר ישוב אולמרט ארצה לשבועות האחרונים בתפקידו כראש ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully