וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוק מוצף באלפי עורכי דין לא ראויים"

סגן ראש לשכת עורכי הדין מבקר את רמת הלימודים הנמוכה במכללות ותקופת ההתמחות הקצרה: "אם לא תוארך ההתמחות - נשקול שביתה"

רמת לימודי משפטים נמוכה במכללות ותקופת ההתמחות קצרה מדי מביאות לכך שהשוק מוצף באלפי עורכי דין לא ראויים מקצועית – כך אמר סגן ראש לשכת עורכי הדין איתן ארז בראיון למגזין "הפרקליטים" של לשכת עורכי הדין. ארז יצא נגד שורה ארוכה של מחדלים, זילות מקצוע עריכת הדין והמלחמות הפוליטיות שהביאו להתדרדרות הלשכה.

"הכמות העצומה של עורכי דין גורמת לכך שהם לוקחים עבודה בתחומים שהם לא מבינים בהם דבר או תמורת סכומי כסף מגוחכים", אמר ארז. "הם לא יכולים לרכוש תוכנות מחשב, ספרים או להעסיק מתמחים ולא יוצאים להשתלמויות". לדברי עו"ד ארז הפועל היוצא הוא 1,200 תביעות רשלנות מקצועית שמוגשות מדי שנה נגד עורכי דין בישראל. עוד לדבריו, "בפני בתי המשפט מופיעים עורכי דין שפונים לשופטים בגוף שני. במו אוזני שמעתי עורך דין שאומר לשופטת: 'למה את לא עושה לי כבוד?"

עו"ד ארז לא פסל הצבת אולטימטום למשרד המשפטים, ואמר כי "במידה ועד תאריך מסוים לא תוארך תקופת ההתמחות, על הלשכה לשקול אפשרות של שביתת עורכי דין ארצית".

"אנחנו נמצאים בתהליך מאוד מסוכן", הוא אומר. "יש אלפי עורכי דין שלמדו במדינות כמו בולגריה, רומניה וירדן. אז הם עברו את מבחן האיקסים של לשכת עורכי הדין, אבל את חוק החוזים הישראלי הם לא למדו".

ויקה פינקלשטיין כמשל

עו"ד ארז מפנה אצבע מאשימה כלפי משרד המשפטים ולשכת עורכי הדין שאפשרו את פתיחת המכללות: "לא אכפת לי שכל עם ישראל ילמד משפטים ברמה גבוהה, אבל לתת לבן אדם רשיון לעסוק בעריכת דין זה כבר סיפור אחר לחלוטין. אדם שמקבל רשיון לא צריך מייד לייצג בתיק רצח או לפרק חברה עם 200 עובדים".

"יצא לי לקרוא ראיון עם ויקה פינקלשטיין לאחרונה בו היא מספרת שלמדה משפטים באחת המכללות מבלי להגיע בעצם לשיעורים", סיפר. "באותו ראיון היא אומרת, ואני מצטט: 'לא היה הבדל ביני לבין מישהו מהרחוב. אפשר פשוט לבוא ולקבל סיכומים לבחינה'... דבריה מחזקים את מה שאני אומר כבר תקופה ארוכה – כולם מבינים שזו הבעיה המרכזית של המקצוע".

עו"ד ארז טוען כי הפיתרון הוא הארכת ההתמחות לשנתיים, חובת השתלמות מקצועית בהיקף של 30 שעות בשנה, פיקוח מקיף יותר של המועצה להשכלה גבוהה על המכללות וביטוח אחריות מקצועית חובה לכל עו"ד.

ארז תולה את הידרדרות אמון הציבור במערכת המשפטית בתקופת כהונתו של נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק ובחוסר הוודאות שנוצר על ידי פסיקותיו. "ב-11 שנות כהונתו יצרו חלק מהפסיקות של אהרון ברק אי ודאות כלכלית. חיי הכלכלה, פעילות אנשי העסקים, הקבלנים, היזמים, עורכי הדין, הבנקים – כולם חייבים ודאות. בשנתיים האחרונות בית המשפט עשה פניית פרסה לכיוון היציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully