וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין: "אובמה מתחבר עם טרוריסטים"

הסגנית של מקיין לא מפסיקה להפתיע ומאשימה את המועמד הדמוקרטי בקשר עם טרוריסט שפעל בשנות ה-60. לדבריה, "אובמה פגום"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שרה פיילין, סגניתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ג'ון מקיין, תקפה אתמול (שבת) באופן חסר תקדים את המועמד הדמוקרטי ברק אובמה וטענה שהוא "מתחבר עם טרוריסטים".

בכנס לגיוס תורמים בקולורדו, התייחסה פיילין לקשריו של אובמה עם ביל איירס הקיצוני, שהיה אחראי לפיגועים שבוצעו בשנות ה-60. איירס עמד בראש ארגון שנטל על עצמו אחריות לפיצוצים שאירעו לפני 40 שנה בוושינגטון - פיצוצים שאיש לא נפגע בהם. עיתון ה"ניו יורק טיימס" פרסם היום תחקיר על הקשר בין אובמה לאיירס.

"המועמד הדמוקרטי כל כך פגום שהוא אפילו יתחבר עם טרוריסטים שפגעו במדינה שלהם. הבוחר האמריקאי צריך לדעת את זה על אובמה ולדעת מה הוא מייצג", אמרה פיילין.

בתגובה לדברים, אמר דוברו של אובמה, כי מקיין ופיילין מנסים באמצעות התבטאויות חסרות בסיס, להסיט את תשומת הלב הציבורית מהמשבר הכלכלי לעניינים אחרים. לדבריו, בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס, נכתב במפורש כי אובמה ואיירס אינם קרובים.

אתמול התקיים עימות טלוויזיוני בין פיליין לסגנו של אובמה, ג'ו ביידן. העימות לא הסתיים ללא הכרעה ברורה בין השניים. כצפוי, מרבית השאלות הראשונות התמקדו בכלכלה האמריקנית ובמשבר הגדול בשווקי העולם. שני המועמדים קראו לשינוי המדיניות הכלכלית, אך ביידן אמר כי מקיין "מנותק מדי" כדי להוביל את השינוי המתבקש. הוא ציין שמקיין אמר שהכלכלה האמריקנית איתנה רגע לפני הקריסה הגדולה בוול סטריט. "זה מוכיח עד כמה הוא מנותק", אמר. פיילין הגיבה באומרה שהמועמד הרפובליקני התכוון לכוח העבודה האמריקני. לטענתה, אובמה יפגע בכוח העבודה על ידי העלאת המסים. "העם האמריקאי משתוקק למשהו חדש ושונה", הוסיפה.

פיילין טענה כי הסיבה למשבר הכלכלי טמונה במתירנות השוררת בוול סטריט. לדבריה, "קיימת חמדנות ושחיתות בוול סטריט". בפנייה אישית לעם האמריקני, אמרה כי "אנחנו צריכים להתאחד ולהגיד 'לא עוד'. לא ננוצל יותר על ידי אלה שמנהלים את כספנו. אנחנו צריכים להבטיח שאנשים מבקרים את אלו ששולטים בחסכונותנו. אסור לנו להכניס את עצמנו לחובות או לחרוג ממסגרת האשראי שלנו. כיחידים אנו צריכים לקחת אחריות על הכסף שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully