וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפון קוריאה תספק נשק גרעיני למזה"ת"

כך איים נציג ישראל לסוכנות לאנרגיה אטומית. לדבריו, לפחות שש מדינות כבר ניסו להשתמש בשירותי המדינה. ארה"ב: הכור בסוריה נבנה בעזרתם

"פיונגיאנג מאיימת להפוך למקור משגשג של נשק להשמדה המונית וטיילים ארוכי טווח למזרח התיכון", כך אמר היום (שבת) שליח ישראל לסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם, דוד דניאלי. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בנאום שנשא מול 145 החברות במועצה, אמר דניאל כי לפחות שש מדינות משתמשות בתמיכה הצפון קוריאנית "רובן דרך השוק השחור". לטענתו, "לא מופנת מספיק תשומת לב לפן האפל הזה של הקשרים בין המדינות, שהפך למקור דאגה לממשלת ישראל ולאחרות".

ארצות הברית טענה כי צפון קוריאה סייעה לסוריה לבנות כור גרעיני באל קיבאר שבמדבר, עד שהמבנה נהרס בהפצצה ישראלית לפני כשנה. כמו כן, פיונגיאנג הואשמה בסיוע לתוכנית הגרעין האירנית. המדינה המסוגרת עצמה קיבלה את הידע הגרעיני שלה דרך שוק שחור שניהל מדען הגרעין הפקיסטני אבדול קדיר קהאן.

דניאלי נאם בכינוס מיוחד של הסוכנות על ההסכם במסגרתו תתפרק צפון קוריאה מנשקה הגרעיני, והוסיף שמדינות רבות במזרח התיכון מעתיקות את "השיטות המסוכנות של צפון קוריאה". המועצה קיבלה יחד החלטה שמדגישה את "הרצון לפתרון דיפלומטי לנושא הגרעין, במסגרתו תושג התפרקותה הגרעינית של צפון קוריאה". מוקדם יותר החודש אמר יו"ר הסוכנות מוחמד אל ברדעי כי צפון קוריאה גרשה משטחה את פקחי הסוכנות ומתכוננת להפעיל מחדש את כורה הגרעיני שנהרס..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully