וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור התוכנית לא מנע ירידות בוול סטריט

בית הנבחרים בארה"ב אישר את תוכנית החילוץ הפיננסית, וקבע כי 700 מיליארד דולר יוזרמו לכלכלה ולחברות קורסות. למרות זאת, המסחר בוול סטריט נסגר בירידות של 1.5%

תוכנית הההצלה לכלכלת המשק האמריקאי אושרה אמש (שישי) לאחר שבית הנבחרים האמריקאי אישר אותה ונשיא ארה"ב ג'ורג' בוש חתם עליה. התוכנית, שגובשה על ידי ממשל בוש, ועברה בבית הנבחרים ברוב של 263 מול 171, כוללת הזרמה של כ-700 מיליארד דולר לכלכלה ותכליתה התמודדות עם המשבר הכלכלי החריף שפוקד את הכלכלה האמריקאית. עם זאת, למרות אישור התוכנית, המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים עם ירידות בשיעור 1.5% למדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק.

ההצבעה בבית הנבחרים אמש הייתה ההצבעה השנייה, לאחר שביום שני הקונגרס דחה טיוטה קודמת של התוכנית. הטיוטה הנוכחית שהובאה לאישור בית הנבחרים כוללת בין היתר ערבונות מדינה בחשבונות הבנקים, הקלות במיסים והזרמת כספים לחברות קורסות. המסחר בוול סטריט הגיב בעליות שערים לקראת ההצבעה.

ההצבעה פילגה את חברי בית הנבחרים הדמוקרטים והרפובליקאים. מכיוון שההצבעה נמשכה במשך כ-15 דקות, רבים מהם המתינו לרגעים האחרונים כדי שיוכלו לראות את התוצאה המסתמנת בטרם יצביעו. ביום שני התנגדו לתוכנית 95 דמוקרטים ו-113 רפובליקאים.

לאחר אישור התוכנית הודה נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לבית הנבחרים ולמנהיגי הקונגרס. לדבריו, "תודות לעבודה של שני הבתים ושל שתי הסיעות השלמנו את התוכנית בזמן. פעלנו בנחישות כדי למנוע מהמשבר בוול סטריט להפוך למשבר עולמי". בוש אמר כי בכוונתו לחתום ולאשר את התוכנית בקרוב וכי למרות שהכלכלה עדיין ניצבת בפני אתגרים גדולים, התוכנית התוכנית מעניקה כלים לממשל להתמודד עם המשבר. לדברי בוש, במסגרת התוכנית ינתנו תמריצים רבים לבתי עסק, כדי שיוכלו להשקיע וליצור מקומות עבודה.

למחרת ההצבעה הקודמת קראו שני המתמודדים לנשיאות ברק אובמה וג'ון מקיין לקונגרס לאשר את תוכנית החילוץ הפיננסית. שני המועמדים גם האשימו זה את זהי בתרומה למשבר, והדגישו בנפרד את הצורך של שתי המפלגות לשלב כוחות בניסיון להשיג הסכמה. כמה מחברי בית הנבחרים שהצביעו היום בעד התוכנית אמרו כי שיחת טלפון מברק אובמה היא ששכנעה אותם לשנות את דעתם ולתמוך בתוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully