וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והתחזית על מאדים: חורף קר ומושלג

רכב החלל פיניקס צילם פתיתי שלג במאדים. בעוד מספר שבועות תיפסק פעילותו של רכב החלל בעקבות החושך החורפי במאדים

התגלית האחרונה שסיפקה מעבורת החלל "פיניקס" מחזקת את ההשערה כי למרות המראה המדברי הנוכחי של מאדים בעברו היה לו מזג אוויר רטוב הרבה יותר.

מתצלומים אחרונים שסיפקה "פיניקס" לקראת החורף בכוכב האדום נראו פתיתי שלג שנופלים מהעננים הפזורים מעל הקרקע, כך פרסם עיתון ה"ניו יורק טיימס". בשבועות הקרובים ילכו ויתקצרו הימים במאדים, הטמפרטורות ירדו והלוחות הסולארים של החללית לא יוכלו לספק את האנרגיה להפעלת החללית.

המשימה במאדים היתה אמורה להימשך שלושה חודשים, אך החללית עדיין משדרת מידע זה החודש החמישי ברציפות. החללית צפויה להפסיק לשדר בסוף חודש נובמבר, כאשר שעות האור המעטות לא יספיקו כדי להפעיל את המעבורת. אם אכן יהיו בחודשים הקרובים סופות שלג וברד במאדים את התמונות האלו לא נוכל לראות.

לפני כחודשים נלקחו דגימות קרקע והתגלו מים קפואים. "יש לנו מים", אמר בהתרגשות המדען האחראי על הפניקס בנאס"א וויליאם בוינטון מאוניברסיטת אריזונה. "ראינו הוכחות לכך שיש מים על הכוכב וזו הפעם הראשונה שנגענו בהם וטעמנו אותם. לטענת המדענים, הימצאותם של מים על מאדים מחזקת את הסברה כי יתכן והיו פעם חיים על הכוכב. כעת מסתבר שהמים נמצאים לא רק בקרקע של הכוכב האדום אלא הם גם יורדים מהשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully