וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחריין: להקים ארגון אזורי בשיתוף ישראל

מזרח תיכון חדש? שר החוץ של בחריין קרא להקמת הארגון בשיתוף מדינות ערב, אירן טורקיה וישראל. "זו הדרך היחידה לפתור את בעיותינו"

יוזמת שלום חדשה ומפתיעה נחשפה היום בעיתון "אל-חיאת". שר החוץ של בחריין קרא היום (רביעי) בראיון לעיתון להקים ארגון אזורי, שיכלול נציגים מכל מדינות ערב, מאירן, טורקיה וישראל. "ישראל, אירן, טורקיה ומדינות ערב צריכות לשבת יחד בארגון אחד", אמר השייח חאלד בן אחמד אל-חליפה.

"הלא כולנו חברים בארגון העולמי שנקרא האו"ם, מדוע שלא נוכל להתארגן על בסיס אזורי?", אמר השייח חאלד. "זו הדרך היחידה לפתור את בעיותינו – אין דרך אחרת, לא עכשיו ולא בעוד 200 שנה".

זו לא הפעם הראשונה בה נוקטים בכירים בנסיכות הקטנה שבמפרץ במדיניות פתוחה כלפי ישראל. נסיך הכתר הבחרייני, שייח סלמאן בן חאלד אל-חליפה, כבר נפגש בעבר עם גורמים ישראלים רשמיים במהלך ועידות כלכליות עולמיות שאירחה מדינתו בנים 2000 ו-2003. שר החוץ השייח חאלד אף נפגש עם שרת החוץ ציפי לבני בוועידה באו"ם בניו יורק בשנה שעברה.

בחריין היא בת ברית ותיקה של המערב. הנסיכות נהנת מהסכם סחר חופשי עם ארצות הברית, ומארחת בחופיה את הצי האמריקאי. בנוסף, בחריין חשופה לאיומים מצד אירן, שכנתה מעבר למפרץ הפרסי, שמאיימת לפגוע בריבונותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully