וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "הציונים החלו להכיר בתבוסתם"

בדרשה בטהרן, אמר המנהיג הרוחני של אירן כי הוא מקווה שהדור הפלסטיני הנוכחי "יזכה לחזות בנפילתם של הציונים". לדבריו, "אחדות איסלמית - הדרך היחידה להתמודד עם אויבנו"

"האומה האירני לעולם לא תפסיק את תמיכתה בחמאס". כך אמר היום (רביעי) המנהיג הרוחני של אירן, עלי חמינאי. לדבריו, ממשלת חמאס בראשות איסמעיל הניה היא לגיטימית וחוקית. "היישות הציונית מתחילה להכיר בתבוסתה המוחלטת במאבק עם הפלסטינים", אמר חמינאי והביע תקווה שהדור הפלסטיני הנוכחי "יזכה לחזות בנפילתם של הציונים".

בדרשה שנשא בטהרן, קרא חמינאי למוסלמים בכל העולם להתאחד. "אחדות איסלמית היא הדרך היחידה להתמודד עם אויבנו", אמר. בסוכנות הידיעות האירנית דווח, כי לדבריו, "הודות להתעוררות המוסלמית בשנים האחרונות, הפכנו רגישים יותר לסבלם של הפלסטינים. אולם אם היינו מאחדים כוחות בעבר הפלסטינים לא היו נכבשים על ידי האויב הציוני".

בנאומו באו"ם בשבוע שעבר אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, כי "הישות הציונית עדיין כובשת את העם הפלסטיני וגוזלת את אדמותיו. הציונים מחסלים, פולשים ומרעיבים את הפלסטינים". לדבריו של אחמדינג'ד, "מועצת הביטחון של האו"ם לא עושה דבר ולפעמים תחת לחצים אף סוללת את הדרך לכובשים הציונים. אולם כמו ישראל, גם האימפריה האמריקאית הגיעה לסוף דרכה".

אירן דחתה החלטת שש המעצמות

בסוף השבוע האחרון הודיעה אירן כי טיוטת ההחלטה שגיבשו שש המעצמות, אותה הגישו למועצת הביטחון של האו"ם, אינה מסייעת בפתרון המשבר בעניין הגרעין האירני, וכי היא מעידה על מחלוקות בקרב מנסחיה. בלחץ רוסיה, הטיוטה אינה כוללת המלצה להגברת הסנקציות נגד אירן.

"על אירן לציית להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם ולהפסיק את העשרת האורניום ללא כל עיכוב נוסף". נכתב בטיוטה. בנוסף, ההחלטה כוללת קריאה לאירן לשתף פעולה באופן מלא עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). לטענת סבא"א, אירן אינה משתפת פעולה עם פקחיה באופן מספק. רוסיה, החברה במועצה, תמכה בהחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully