וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנרגיה 'ירוקה' תיצור מיליוני משרות"

דו"ח שחיבר האום קובע כי המעבר לאנרגיות חלופיות ייצור כ-11 מיליון משרות עד 2030. "זו הזדמנות פז לחיזוק כלכלות העולם"

מדו"ח שפרסם האו"ם עולה כי מיליוני משרות חדשות ייווצרו ברחבי העולם במהלך העשורים הבאים, כתוצאה מפיתוח טכנולוגיות המבוססות על מקורות אנרגיה חלופיים.

יותר ממיליון אנשים כבר עובדים בתעשיות הירוקות, אבל באו"ם אומרים שמספרם עשוי לגדול ל-12 מיליון עד שנת 2030. "משרות ירוקות" תלויות העברת סובסידיות מנפט וגז טבעי לייצור אנרגיית רוח, אנרגיה סולרית ואנרגיה גאותרמית (אנרגיית חום תת קרקעי). המשרות החדשות יכללו גם את הרחבת תחום המיחזור וייצור מכוניות ידידותיות לסביבה.

בדו"ח, שפורסם באתר ה-BBC, נכתב כי הייצור, ההתקנה והאחזקה של מערכות סולריות ייצרו 6.3 משרות חדשות עד 2030, וכי ייצור אנרגיית רוח יוסיף עוד שני מיליון משרות.

ראש תוכנית האו"ם לאיכות הסביבה (Unep), אכים סטיינר, אמר שאם העולם לא יעבור לכלכה דלת פחמן, הוא "יפספס הזדמנות פז ליצירתן של מיליוני משרות, שיחזקו את כלכלות העולם". לדברי סטיינר, הכיוון הוא בלתי נמנע. מאחר שעד שנת 2050 אוכלוסיית העולם צפויה לכלול שמונה או תשע מיליארד בני אדם, משאבים כמו מתכות, נפט וגז הופכים נדירים ויקרים יותר.

העבודות החדשות יהיו גם בטוחות יותר. לדברי סטיינר, "רבים מהעובדים בתעשיות הגז והנפט ברחבי העולם עובדים בתנאים קשים ומסוכנים. העבודות הירוקות יועילו לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully