וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: "הימין הקיצוני לא יהיה בממשלה"

כך אמר מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית שזכתה הערב בבחירות לפרלמנט. מספירת רוב הקולות עולה, כי מפלגות הימין הקיצוני גרפו כ-29% מהקולות

(וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

התחזקות משמעותית למפלגות הימין הקיצוני באוסטריה: מספירת רוב הקולות בבחירות לפרלמנט עולה, כי מפלגות אלה זכו בכ-29% מהקולות. "מפלגת החירות", בראשות היינץ כריסטיאן שטראכה, גרפה 18.01% מהקולות, ואילו "הברית למען עתיד אוסטריה" בראשות יורג היידר, זכתה ב-10.98%. אם תוצאות אלה תתבררנה כנכונות, הרי שמפלגות הימין הקיצוני הכפילו למעשה את כוחן.

לפי התוצאות החלקיות, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, בראשות ורנר פיימן, זכתה לרוב של 29.7%, ואילו מפלגת השמרנים, בראשות וילהלם מולטרר, קיבלה 25.6%. תוצאות אלה הן הנמוכות ביותר לשתי מפלגות המרכז מאז מלחמת העולם השנייה.

פיינמן אמר לאחר זכיית מפלגתו בבחירות: "אנחנו עומדים מאחורי ההתחייבויות שלנו ולא נקים קואליציה ביחד עם מפלגות הימין הקיצוני". לדבריו, אנחנו רוצים ממשלה רחבה עם בסיס יציב ולא ממשלה שלא תתפקד בשל חילוקי דעות.

העלייה המטאורית של מפלגת החירות הימנית, שנחשבה לחלשה בעבר, מיוחסת לעוינות הגוברת בקרב האוסטרים נגד זרים ומהגרים, להידרדרות במצב הכלכלי (האינפלציה באוסטריה בשיא של 15 שנה) וכן לאכזבה ממדיניות שתי המפלגות הגדולות.

יוצאים למלחמה בהגירה

התוצאות המסתמנות הן ניצחון להיינץ כריסטיאן שטראכה, פוליטיקאי שחרת על דגלו מדיניות קשוחה נגד הגירה. נראה שצעירים, מבוגרים, בוחרים ממעמד הפועלים ומהמעמד הבינוני בחרו לשים את מבטחם באיש שחיזק את הפופולריות שלו באמצעות סיסמאות כגון, "אם אתה רוצה דירה באוסטריה, כל שאתה צריך זה לחבוש כיסוי ראש".

בראיונות ועצרות שערך לאחרונה, יצא שטראכה נגד המנהיגים המובילים בזירה הפוליטית האוסטרית וכינה אותם "ליצנים" ו"בוגדים", ש"מכרו את אוסטריה לזרים". חברו הוותיק לשעבר היידר מכונה עתה בפיו "גמד פוליטי".

מאז התפצלותה של מפלגת שטראכה ממפלגת היידר, האשים היידר האשים את שטראכה בנטייה הולכת וגוברת לכיוון הימין הקיצוני, תדמית אותה ניסה לנער שטראכה. שטראכה בן ה-39 אף תבע בעבר מגזין חדשותי שהאשים אותו בקשרים עם ניאו נאצים. בית המשפט פסק לטובת העיתון. שטראכה אף נהג להגיע לעצרות של ארגון "ויקינג יות'", שהוצא מהחוק על רקע עמדתו הימנית קיצונית.

אף כי סקרים שנערכו באחרונה מראים כי הגירה הפכה לסוגייה המטרידה ביותר את ציבור הבוחרים האוסטרי, פרשנים רבים סבורים כי הפופולריות המחודשת של "מפלגת החירות" נטועה בשאיפה ליצור אופוזיציה חזקה מול הקואליציה הכושלת. "התושבים חשו כי אין אופוזיציה", אמר קלאוס פוייר, מאוניברסיטת גראס. "רבים התומכים בסטרשה לאו דווקא רוצים לראות אותו בממשלה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully