וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים: "הפגיעה בשטרנהל - חילול השם"

רבני תנועת מימד ביקרו בביתו של הפרופ' שנפגע ממטען. "אנו רואים את הפגיעה בשטרנהל כהמשך להתפרעויות המתנחלים בשטחים"

יו"ר תנועת מימד, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור ורבנים נוספים החברים בתנועה, הגיעו היום (ראשון) לביקור תמיכה והזדהות בביתו של פרופ' זאב שטרנהל, שנפגע בסוף השבוע באורח קל ממטען צינור שהוטמן על פי החשד על ידי פעילי ימין קיצוני. על חברי המשלחת נמנו יו"ר מועצת מימד, הרב ד"ר אריאל פיקאר, וחברי המועצה הרב פרופ' מיכאל נהוראי, מרים ברקאי ופרופ' אורי סימון.

במהלך הביקור אמר ח"כ מלכיאור כי "מעשים כאלו מתחילים בדמוניזציה וסופם בפעולות נוראיות. באנו לבטא את שאט הנפש ואת הזעזוע שאנו חשים לנוכח מעשים נפשעים אלה. מדובר לא רק בפגיעה בדמוקרטיה אלא בפגיעה חמורה ביהדות וחילול השם".

הרב פיקאר קישר בין מעשים אלה להתפרעויות המתנחלים ביצהר ובשטחי הגדה. לדבריו, "אנו רואים את הפגיעה בפרופ' שטרנהל בהמשך וברצף להתפרעויות המתנחלים בשטחים. כבר אמרו חז"ל כי כל הגוזל נוכרי, יגזול מישראל, וכל הפוגע בנוכרי יפגע בישראל. מעשה נבלה זה, שנעשה בשם התורה הינו סילוף התורה ופגיעה בקודשי ישראל".

פרופ' שטרנהל הודה לרבנים על הביקור ואמר: "אני שמח שבממשלה ובכנסת תפסו כי זו בעיה שיש לטפל בה. אי אפשר לרדוף אחרי כל יתוש וצריך לייבש את הביצה כולה" לשאלה האם יש לו מסר לפוגעים ענה שטרנהל "איני נמנע על הפחדנים, עברנו דברים קשים יותר בחיים. לי אין מסרים. יש לי עמדות ואמשיך לבטא אותן ללא מורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully