וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל מתקפל: "מצטער אם השרים נפגעו"

לאחר ששרי הממשלה הטיחו ביקורת חריפה בדודי כהן בעקבות הראיון שהעניק בסופ"ש, הוא ביקש את התנצלותם: "לא התכוונתי לבקר"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, הבהיר היום (ראשון) כי לא התכוון למתוח ביקורת על שרי הממשלה בראיון שהעניק בסוף השבוע ל"מוסף הארץ". מהמשטרה נמסר כי "דבריו, כפי שצוטטו בתקשורת, לא נועדו בשום אופן לבקר את הממשלה או מי משריה, אלא כללו התייחסות להתבטאויות ולפרסומים אשר הובילו לפגיעה קשה בארגון". במשטרה הוסיפו כי "מצב עניינים זה חייב את המפכ"ל, כמי שעומד בראש הארגון, לצאת להגנת המשטרה ולגבות את השוטרים. המפכ"ל הביע צער לנוכח האפשרות שמי מחברי הממשלה, והעומד בראשה, חשו עצמם נפגעים".

בישיבת שרי קדימה הבוקר דנו בהתבטאויותיו של כהן, שאמר כי "השחיתות השלטונית היא האיום האסטרטגי על המדינה. אני מעריך שבעבר לא ראינו את היקף התופעה. רק בשנים האחרונות איתרנו שהשחיתות השלטונית נוגעת בכל מקום". בנוסף, תקף כהן את שר המשפטים דניאל פרידמן ואמר כי "שר משפטים לא יכול לתקוף משטרה במדינה דמוקרטית. המשטרה היא עצמאית. שיקום שר המשפטים ויאמר דברים כל כך חמורים - זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. כששר המשפטים תוקף את המשטרה הוא מחליש את המשטרה. זהו חוסר אחריות מקצועית, חוסר אחריות לאומית ואפילו חוסר אחריות אישית".

פרידמן אמר בתגובה בישיבה: "יש כאן לא שלטון חוק, אלא הפרה של החוק. צריך להבהיר למפכ"ל שהוא עובד למען הממשלה והמינימום שהוא יכול לעשות כעת זה להתנצל בפני הממשלה ובפניי. מחפשים מי מדליף מחקירות וכאן הוא עומד ואומר אני". עוד האשים פרידמן את כהן ב"תקלות לא קלות במשטרה תחת הנהגתו".

השר לביטחון פנים אבי דיכטר טען שאמר למפכ"ל שההתבטאות לא היתה ראויה והוא עתיד להתנצל בפני שר המשפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully