וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכ"ם לאיתור טילים אירניים הגיע לישראל

השבועון "דיפנס ניוז" דיווח כי ארה"ב העבירה את המערכת חודשיים בלבד לאחר שסוכם על כך. יחד איתה הגיעו 120 מפעילים

ארה"ב העבירה לישראל מכ"ם משוכלל יחד עם 120 מפעילים וציוד נלווה, לצורך שיתוף פעולה ביטחוני נגד מתקפת טילים אירנית. לפי דיווח השבועון "דיפנס ניוז", הפיקוד האירופי של ארה"ב, יוקו"ם, העביר את הציוד ואנשי הצוות לבסיס חיל האוויר בנבטים ב-21 בספטמבר. זוהי נוכחות אמריקאית קבועה ראשונה מסוגה על קרקע ישראל. לפי הדיווח, יותר מ-12 מטוסים לקחו חלק במשלוח המכ"ם, מרכיביו השונים הנלווים ואנשי הצוות.

בראיונות קודמים אישרו גורמים בצה"ל ובצבא ארה"ב כי הרמטכ"לים ושרי הביטחון של שתי המדינות אישרו את התוכנית להצבת המכ"ם במהלך חודש יולי האחרון.

המערכת בנויה כך שהיא מאתרת ועוקבת אחר טילים בליסטים מיד לאחר שיגורם, בטווח של יותר מ-2,000 קילומטרים, טווח זיהוי גדול בהרבה מזה של המערכות שנמצאות כעת בשימוש ישראל. ההתראה המוקדמת תישלח למערכת ה"חץ" הישראלית, וכך יוגדל הסיכוי ליירוט הטילים. מערכת המכ"ם דומה לזו שהוצבה בצפון יפן ב-2006 להגנה מפני טילים צפון קוריאניים.

מפקד סוכנות ההגנה מפני טילים של הפנטגון, הנרי אוברינג, אמר במהלך ביקור בישראל במהלך חודש אוגוסט האחרון כי המערכת המשולבת אמורה להכפיל או לשלש את הטווח שבו ישראל יכולה לאתר, לעקוב וליירט טילים אירניים. "מערכת המכ"ם תחסוך דקות ישרות בהן ישראל תוכל להגיב למתקפת טילים עתידית", אמר.

בתחילת החודש הודיע משרד ההגנה האמריקאי על כוונתו לספק לחיל האוויר הישראלי 1,000 פצצות "חכמות" מדגם ג'י-בי-יו 39, שיחזקו מאוד את יכולת התקיפה של מטוסי החיל ואת כושרם לפגוע במטרות מבוצרות. הפצצות יאפשרו למטוסי התקיפה של חיל האוויר לפגוע במספר גדול בהרבה של מטרות מיכולתם כיום. לפי פרסומים מקצועיים בארה"ב, יכולתה לחדור בטון משתווה לפצצה מסורתית במשקל טון: היא יכולה לחדור בטון בעובי 1.5 מטרים בעזרת ראש קרבי קטן יחסית, עם 23 קילוגרמים חומר נפץ. אפשר להטיל אותה ממטוסי אף-15-איי ואף-16 ממרחק של כמאה קילומטרים מהמטרה, מה שיקל על המטוס התוקף בהתמודדות עם מערכות ההגנה נגד מטוסים של האויב.

ארה"ב סיפקה בשנים האחרונות לישראל כמה עשרות פצצות כבדות "מפצחות בונקרים" מסוג ג'י-בי-יו 28. ההודעה על אספקתן לישראל ב-2005 התפרשה כאיום מרומז על אירן. ישראל ביקשה פצצות נוספות מהדגם הכבד, כחלק מחבילה ביטחונית לחיזוק יכולת הפעולה נגד אירן - אך נענתה בשלילה. הממשל הסכים לספק רק את הפצצות הקלות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully