וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה פיילין אישרה גביית כספים מנאנסות

בתקופת כהונתה של המועמדת הרפובליקנית לסגנות הנשיא כראש עיר, אושר חוק הגובה כסף מקורבנות אונס על בדיקות שעברו

התגלה שלד נוסף בארון הצפוף של המועמדת הרפובליקנית לתפקיד סגנית הנשיא. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי בעת שכיהנה שרה פיילין כראש עיריית ואסילה שבאלסקה, החלה העיירה לגבות מקורבנות תקיפה מינית את עלות ערכות האונס – הבדיקות שנועדו לוודא אם המתלוננת אכן נאנסה.

יריבה הדמוקרטי, הסנאטור ג'ו ביידן, ניסח ב-1994 את "חוק האלימות נגד נשים" שלפיו מדינות לא יהיו זכאיות למענק פדרלי אם יבקשו מקורבנות האונס החזר עבור הבדיקות. האיש שהעלה את פיילין לגדולה, המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין, הצביע נגד החוק. ב-2000 החליטה אלסקה להפסיק את הגבייה הפוגענית.

"לעולם לא נגבה מקורבנות שוד את עלות בדיקת טביעות האצבעות וצילום זירת הפשע", אמר מושל אלסקה דאז, טוני נוולס, "באותו אופן אל לנו לגבות תשלום מקורבנות אונס רק בגלל שזירת הפשע היא גופן".

מטה פיילין סירב לענות על שאלות הנוגעות למדיניות זו ולא מסר האם היא ידעה עליה לפני שבוטלה. מהמטה נמסר: "מניעת אלימות במשפחה ותקיפה מינית עומדים בראש סדר העדיפויות של המושלת". פיילין ידועה בהתנגדותה העקרונית להפלות, גם במקרים של אונס.

מחוקק דמוקרטי לשעבר באלסקה, אריק קרופט, מאמין שראש העיר היתה מודעת היטב למתרחש. בית החולים המקומי עסק בגבייה, אבל העירייה התוותה את המדיניות שהשתקפה במסמכי התקציב שנחתמו על ידי פיילין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully