וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הצופים בעימות חושבים שאובמה ניצח

רוב הצופים בעימות בין אובמה למקיין סבורים ששניהם מתאימים לנשיאות. רוב הנשים תמכו באובמה, ומקיין חיזק את תדמיתו כביטחוניסט

סקר שערכה רשת CNN בקרב הצופים בעימות בין המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה לבין יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין, מגלה כי אובמה יצא כשידו על העליונה. . 51% חשבו שאובמה ניצח בעימות, בעוד 38% אמרו שמקיין ניצח. עם זאת, למעלה משני שלישים מהנשאלים הסכימו ששני המועמדים מסוגלים לכהן כנשיאים.

הגברים שנשאלו נחלקו באופן כמעט שווה בין שני המועמדים, עם 46% בעד מקיין ו-43% בעד אובמה. לעומתם, נשים נטו לתמוך באובמה. 59% מהנשים שנשאלו טענו כי הוא אובמה הוא הזוכה בעימות, בעוד 31% בלבד העניקו למקיין את הניצחון.

פרשן CNN, אלן סילברלייב, ציין כי הסקר נוטה קלות לטובת הדמוקרטים, מכיוון שרוב הצופים תומכים במפלגה זו (41% זיהו עצמם כדמוקרטים, לעומת 27% רפובליקנים ו-30% עצמאים). לטענתו, לאחר שקלול הנטייה, "אפשר להסיק שמדובר בתיקו. אך בהתחשב בכיוון של מסע הבחירות בשבועיים האחרונים, תיקו פירושו ניצחון לאובמה". אובמה זכה לניצחון בנושא המטריד ביותר בימים אלו את האמריקאים- המשבר הכלכלי, הנושא המרכזי בחלקו הראשון של העימות. 58% מהצופים חשבו כי אובמה הוא האדם המתאים יותר לטפל במשבר, לעומת 37% שתמכו במקיין.

נראה כי שני המועמדים הפגינו ביצועים טובים מכפי שציפה מהם הציבור. 60% אמרו שמקיין עלה על ציפיותיהם ו-57% העידו כך לגבי אובמה. 20% התאכזבו ואמרו ששניהם היו גרועים מכפי שציפו. מבחינת הנושאים שנדונו, מקיין זכה ליתרון של 49% לעומת 45% בנוגע להתמודדות עם איום הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully