וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגיעה בי - בגלל אדישות החברה לאלימות"

פרופ' שטרנהל מאשים את הימין הקיצוני בהנחת המטען בביתו: "אם מותר למתנחלים להכות פלסטינים, מדוע שזה לא יקרה בתוך הקו הירוק?"

"יש בשטחים שתי אוכלוסיות ושתי מערכות חוק, ואם מותר למתנחלים להכות פלסטינים, לעקור את כרמיהם ולהרוס את בתיהם מדוע שהדבר לא יקרה בתוך הקו הירוק?", כך אמר הבוקר (שישי) פרופ' זאב שטרנהל, שנפצע אתמול ממטען חבלה שהונח בפתח ביתו בירושלים. בראיון לקול ישראל הבהיר שטרנהל כי ברור לו שהפגיעה בו היא מעשה ידי הימין הקיצוני. "ייתכן שעשה זאת מטורף בודד, או ארגון או התנחלות שלמה בשטחים – אני לא אברג'יל", אמר. היום הוא שוחרר מבית החולים "שערי צדק", ומבית החולים נמסר כי "מצבו הבריאותי טוב".

שטרנהל הביע דאגה עמוקה מההסלמה לכאורה של פעילות הימין הקיצוני. "אלו תהליכים שמובילים לקריסת הדמוקרטיה השבירה מאוד – כפי שקרה באירופה", אמר מי שהקדיש את חייו לחקר הפשיזם באירופה. "החברה לא מגיבה, ויש מי שמגיב לאלימות בחיוך או בקריצת עין".

"אחד הדברים החמורים שקרו במדינה בשנים האחרונות היה שיצחק שמיר קרא לאנשי המחתרת 'בחורים מצוינים'", אמר שטרנהל. "ברגע שמסתכלים על אנשים כאלה לא כעל פושעים אלא כעל פטריוטים, כך מתקרב קצה של הדמוקרטיה".

"לדון בדיבורים, לא באלימות"

פרופ' שטרנהל אמר כי הוא אינו חוזר בו מהמאמר שפרסם, שעורר את חמת אנשי הימין. המתנחלים טענו כי שטרנהל התיר את דמם כשכתב: "אילו היתה בפלסטינים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות". פקופ' שטרנהל הבהיר שהוא עומד מאחורי דבריו, אך כי המשפט לא מנוסח כראוי וכי הבהיר כבר מספר פעמים מיד לאחר פרסום המאמר שלא התכוון לכך שיש לפגוע באוכלוסייה אזרחית.

שטרנהל קרא לשים קץ לאלימות ולשיח האלים. "הכיבוש אינו לגיטימי ויש לשים לו קץ – זו עמדה לגיטימית המקובלת על רוב הישראלים ואת הדיון בה יש לקיים בדיבורים ולא במעשי אלימות".

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, התייחס היום לפגיעה בשטרנהל. לדבריו, "המשימה העומדת בפנינו היא לאתר במהירות האפשרית את האחראים לפשע החמור ולהעמידם לדין. זהו אירוע חריג בחומרתו ובמסוכנותו בשל הניסיון לפגוע בחיי אדם ויותר מכך, החשד כי המעשה התבצע על רקע דעותיו של איש רוח". כהן גם איחל לשטרנהל החלמה מהירה והבטיח לנקוט "בכל האמצעים על מנת למצות את הדין עם מבצעי הפשע הנתעב".

פרופ' שטרנהל, חתן פרס ישראל, נפצע באורח קל כשמטען צינור התפוצץ בפתח הבית שברחוב ש"י עגנון בירושלים. הוא פונה לבית החולים "שערי צדק". שטרנהל ידוע בשעותיו השמאלניות, ובעבר התבטא לא פעם בחריפות נגד הכיבוש הישראלי ביהודה ושומרון ונגד קיום ההתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully