וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקיין הפיל את תוכנית החילוץ לצרכי בחירות"

הדמוקרטים מאשימים את המועמד הרפובליקני בשימוש במשבר הכלכלי לצורך החייאת הקמפיין שלו. גם העימות בין המועמדים בסכנה

המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין הואשם הלילה (שישי) בחבלה מכוונת באישור תכנית החילוץ של הכלכלה האמריקאית לצרכי תעמולת בחירות. מאשימיו הדמוקרטים טוענים, כי מקיין משתמש במשבר האשראי האמריקאי ככר להצגת יכולות ההנהגה שלו. ההאשמות הקשות נשמעו בתום הדיונים המתמשכים בקונגרס באישור התכנית להזרמת 700 מיליארד דולר למגזר הפיננסי, בהם השתתפו הנשיא ג'ורג' בוש, מקיין, עמיתו הדמוקרטי ברק אובמה, וראשי המפלגות בקונגרס.

הדמוקרטים האשימו את מקיין שסיכן את המאמצים לאחד את הקונגרס סביב תכנית החירום. "הקמפיין לנשיאות של ג'ון מקיין הוא שהפיל את התכנית, שמזכיר האוצר פולסון אמר לנו שהיא חיונית למדינה", אמר ברני פרנק, נציג מסצ'וסטס בקונגרס, שניהל את המו"מ מטעם הדמוקרטים. "זה מקיין שגרם לנציגים הרפובליקאים להפיל את התכנית של פולסון".

גם אובמה הצטרף למבקרים, ועקץ את מקיין: "כשאתה מתחיל לנקוט בפוליטיקת בחירות במשא ומתן עדין, אתה למעשה מתחיל ליצור לעצמך בעיות".

ביום רביעי הודיע מקיין במפתיע כי הוא משהה את הקמפיין שלו באופן זמני, ואף דוחה את העימות הראשון עם אובמה הצפוי הערב. הסיבה, לדבריו, הוא שיש ברצונו להקדיש זמן למציאת פתרון למשבר הכלכלי המחריף. אולם, הן רפובליקנים והן דמוקרטים אמרו כי כל סיכוי להסכם נגוז לאחר שמקיין דחק בחבריו הרפובליקנים להתנגד לתכנית שהציע ממשל בוש.

צריך שניים לעימות

עדיין לא ברור אם מקיין אכן יופיע לעימות הראשון הצפוי לו הלילה מול אובמה. עם זאת, נותני החסות לעימות מבטיחים שהוא ייצא לפועל. אובמה הבטיח שיגיע הלילה למיסיסיפי, שם נערך העימות, בין אם מקיין יגיע או לא. אך לאור העובדה שצריכים שניים לעימות – נראה שהעימות אכן נמצא בסכנה.

על אף שהודיע שהוא משהה את הקמפיין שלו על מנת לחזור למשא ומתן בוושינגטון, נשא מקיין נאום ביום חמישי ושלח את סגניתו שרה פיילין ואת ממלאי מקומו לעבוד על הקמפיין.

הסיכוי לכך שמקיין לא יופיע לעימות מרגיז את מארגני האירוע באוניברסיטת מיסיסיפי, שהשקיעו 5 מיליון דולר כדי לקדם את האירוע, כמו גם את 3,000 העיתונאים שהגיעו אליו.

יותר מ-40 מיליון אמריקאים שהיו אמורים לצפות בעימות יכולים להיות גורם משמעותי בבחירות הקרובות. סקרי דעת קהל קבעו כי אובמה מחזיק ביתרון באשר לשאלה מי יטפל באופן טוב יותר בבעיות הכלכליות של המדינה. העימות אמור לעסוק במדיניות חוץ וביטחון לאומי, על אף שהמשבר בוול סטריט שלט בקמפיין הבחירות כמעט לחלוטין מזה כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully