וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נצטרף לקואליציה אם לא יוגדל התקציב"

במפלגת העבודה הזהירו כי אם לא ייענו דרישותיהם להגדלת מסגרת התקציב, תתמוך המפלגה בהקדמת הבחירות. מחנה לבני: "בעתיד נרצה להגדיל את התקציב"

מפלגת העבודה הודיעה הלילה (שישי) שלא תצטרף לקואליציה עם קדימה, אם יו"ר קדימה ציפי לבני תעמוד בסירובה להגדיל את מסגרת תקציב המדינה מ-1.7 אחוז ל-2.5 אחוז. בגלי צה"ל דווח, כי במחנה לבני אמרו בתגובה כי "ההתעקשות שלנו נכונה רק בתקופה הנוכחית - בעתיד בהחלט נרצה להגדיל את מסגרת התקציב ולהגיע להסדר על כך עם מפלגת העבודה".

מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל אמר הבוקר בראיון לקול ישראל כי אם לא יענו דרישות מפלגתו, תתמוך המפלגה בהקדמת הבחירות. "לפי שעה אין כל משא ומתן בין מפלגתו ליו"ר קדימה ציפי לבני", אמר. "עדיין ארוכה הדרך להקמת קואליציה".

אתמול החליטה סיעת העבודה להמשיך את המשא ומתן עם קדימה להצטרפות לממשלה, ככל הנראה לאחר ראש השנה. יו"ר העבודה אהוד ברק ולבני נפגשו פעמיים במסגרת המגעים להקמת קואליציה. הפגישות הוגדרו על ידי הצדדים כ"טובות". סיעת העבודה התכנסה על מנת לגבש את דרישותיה במשא ומתן הקואליציוני.

"הנטייה היא להשאר בממשלה"

בישיבה הוחלט כי ברק ידרוש מראש הממשלה המיועדת לעמוד בראש המשא ומתן בערוץ הסורי בממשלתה. בנוסף, ברק ידרוש מעורבות מלאה ושוטפת, בזמן אמת, במגעים עם הפלסטינים. ככל הנראה, ברק יעלה את הדרישה באופן מפורש ומפורט בהמשך המו"מ הקואליציוני בין שתי המפלגות. יו"ר העבודה חזר על עמדתו לפיה "מפלגת העבודה צריכה לבדוק ברצינות אפשרות של כינון ממשלה לשנתיים, שניתן יהיה לעבוד בה, אבל אם לא - איננו חוששים ללכת לבוחר".

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בישיבת הסיעה כי "המשך הישיבה בקואליציה אינו עונה על רצון הבוחר ויגרום נזק למפלגה". לדבריה, "אם נכנסים לשותפות יש צורך לעשות זאת תוך תביעה להדחתו של שר המשפטים דניאל פרידמן המביא להרס מערכת המשפט תוך דרישה להרחבת התקציב, קצבאות זקנה וביטול חוק ההסדרים, ותוך שיתוף פעולה מלא עם ההסתדרות, שהיא השותף הערכי החשוב ביותר שלנו".

ח"כ נדיה חילו אמרה כי "מפלגת העבודה אינה חותמת גומי. אמנם הנטייה היא להישאר בממשלה, אבל עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש. דרישותינו ברורות והצטרפותנו תלויה רק בהיענות קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully