וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מאוכלוסיית הדו חיים בסכנת הכחדה

ממחקר בריטי חדש עולה כי הסכנה העיקרית אורבת לדו חיים באיטליה ובחצי האי האיברי. "הדו חיים משמשים בתפקידי מפתח אקולוגיים"

קבוצת חוקרים בריטים מזהירה כי יותר ממחצית מהדו חיים האירופאים עלולים להיכחד עד שנת 2050. לדברי החוקרים, שינויי האקלים, הרס בתי הגידול הטבעיים ומחלות, הם הגורמים העיקריים המסכנים את יכולת הישרדותם ארוכת הטווח של הדו חיים.

מדענים מאיחוד הזואולוגים של לונדון (ZSL), הזהירו כי הסכנה העיקרית אורבת לחיות באיטליה ובחצי האי האיברי. עם זאת, מחקר בינלאומי מצביע על כך ששליש מאוכלוסיית הדו חיים בעולם כולו נמצא בסכנת הכחדה.

"הדו חיים הם ה"דם" של סביבות טבע רבות, ומשמשים בתפקידי מפתח אקולוגיים", ציטט ה-BBC את החוקר הראשי, ד"ר דייויד אטנבורו. "מדהים ומפחיד שבכמה עשורים בלבד אנחנו עלולים לאבד את מחצית אוכלוסייתם".

"מחקרים קודמים מראים כי שינויי אקלים משנים את בתי הגידול הטבעיים של הדו חיים, לכן אנחנו מצפים שמינים רבים יאבדו את סביבתם הטבעית, ובסופו של דבר יכחדו", הוסיף החוקר ד"ר טרנט גרנר. "בבריטניה אנחנו כבר רואים שקרפדות מצויות מאבדות את תנאיהן הבסיסיים ושורדות פחות".

החוקרת הלן מרדית' ציינה כי יש לפעול מהר על מנת להציל את החיות: "עלינו להפחית את כמויות ייצור הפחמן, אך גם לטפל בגורמי הכחדה אחרים, כולל הרס בתי הגידול והתפשטות מחלות בקרב אוכלוסיית הדו חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully