וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית לחילוץ הכלכלה האמריקאית תקועה

הדיונים שהתקיימו בבית הלבן לגיבוש תוכנית הסיוע לשוק הפיננסים הגיעו למבוי סתום, לאחר שהרפובליקנים הביעו התנגדות למתווה

המגעים לגיבוש תוכנית החילוץ לוול סטריט התפוצצו לפנות בוקר (שישי), בשל חוסר הסכמה בין נציגי המפלגה הרפובליקנית לנציגים הדמוקרטים. על אף שנראה היה שבין שתי המפלגות הושגה הסכמה עקרונית על מתווה התוכנית שהציע ממשל נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, הודיעו כמה מהסנאטורים הרפובליקנים כי הם מתנגדים למספר סעיפים בתוכנית. עיקר התוכנית הוא הזרמה של 700 מיליארד דולר למוסדות פיננסיים שנקלעו לקשיים.

הנשיא בוש אמר בדיונים כי אם לא תאושר התוכנית, ידרדר המצב הכלכלי בארה"ב. לדבריו, "השוק לא מתפקד כראוי והמערכת הפיננסית בסכנת קריסה". השיחות בנושא צפויות להתחדש היום.

הסנטורים ג'ון מקיין וברק אובמה עזבו את הדיון בבית הלבן עם אנשי הקונגרס בעניין תוכנית החילוץ למערכת הפיננסית, מבלי שהגיעו להסכמה. לאחר הדיון אמר אובמה לרשת ה-CNN כי "צריכה להיות תחושה של דחיפות מצד כולם, עלינו לפעול במהירות". הוא ציין כי הוא מאמין שבסופו של דבר הקונגרס יאשר את תוכנית החילוץ.

האירועים התרחשו לאחר שמוקדם יותר יושב ראש ועדת הבנקים של הסנאט האמריקאי אמר כי בית הנבחרים ונציגי הסנאט הגיעו ל"הבנה יסודית" לגבי מערך עקרונות שינחה את הסכם החילוץ הפיננסי לוול סטריט. הסנאטור כריסטופר דוד יצא היום מפגישה ממושכת עם נציגי המחוקקים ואמר לעיתונאים כי לדעתו הקונגרס יעביר את תוכנית החילוץ כבר בימים הקרובים. בעקבות הידיעה הדרמטית זינקו מניות הפיננסים בוול סטריט, בהן מניות הבנקים שנקלעו לקשיים תזרימיים קשים וקיומם היה בסכנה.

לפני כשבוע פורסם לראשונה תוכניתו של הממשל האמריקאי לחילוץ המגזר הפיננסי בארה"ב בהיקף כספי של 700 מיליארד דולר, ובורסת וול סטריט הגיבה בעליות חדות. ואולם בימים האחרונים, ככל שהתארך הליך האישור של התוכנית והתחזקו השמועות וההערכות לגבי האפשרות שהיא תטורפד, סבלו המניות בניו יורק מחסור אמון של המשקיעים.

לאחר ההצהרה נראה כי הרוח שבה למפרשיהם של המשקיעים, שמקווים כי ההשקעה הענקית – למרות הביקורת הקשה שנמתחה עליה – תייצב את השווקים ותקדם את סיומו של המשבר הפיננסי החריף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully