וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו הצרפתים התחילו לדלג על מנות ראשונות

התייקרות המזון והדלק גורמת לעם חובב התענוגות להדק את החגורה. כתוצאה, המסעדות ובתי הקפה במדינה נסגרים בקצב מסחרר

במדינה שבה אכילה מחוץ לבית היא חלק מרכזי מחיי היומיום, מתגלים דווקא סימנים לכך שהצרפתים מדלגים על מנה ראשונה וקפה או פשוט נשארים בבית, כדרך להתמודד עם מחירי המזון והדלק המאמירים. כך מפרסם הטלגרף הלונדוני.

סיפור האהבה של הצרפתים עם אוכל ניצב בפני אתגר נוסף: מותגי המזון המובילים במדינה הפחיתו בשקט בשקט את משקל האריזות כדי לחסוך בעלויות, וגם החליפו את המרכיבים הבסיסיים בחלופות זולות יותר.

העיתון הצרפתי לה פיגארו פירסם כי שיעור המסעדות הנסגרות במדינה עלה ב-25% בהשוואה ל-2007, לאחר שמספר הלקוחות המבקרים בהן נפל ב-10%-30% ברבעון הראשון של השנה. בתי קפה וברים נסגרים בקצב גבוה ב-65% בהשוואה לשנה שעברה, והבעלים שלהם מתלוננים שהאיסור על עישון בתוך המבנים הבריח את הלקוחות הקבועים. בינתיים, מסעדות בערים ובמרכזים עירוניים מחזיקות מעמד טוב יותר מעסקים בפרברים ובאזורים כפריים.

אפשר להניח שהידוק החגורה הצרפתי ישפר את מצב רוחם של בעלי המסעדות והמלצרים – שגם ככה ידועים לשמצה בשירות נטול החיוך המאפיין אותם. לפי לה פיגארו, לקוחות שמדלגים על מנות לא צריכים לצפות לשיחה ממושכת עם הבעלים. העיתון מציין כי במקרה אחד גירש בעל עסק זועם זוג מהמסעדה הפריזאית שלו, לאחר שהללו סירבו להזמין מנות ראשונות. "איך אתם מצפים ממני להתפרנס?", צעק אחריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully