וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”נאום אחמדינג’ד - מהאנטישמיים אי פעם”

שמעון פרס תקף בחריפות את הופעתו של נשיא אירן בעצרת האו"ם. לבני: "זהו אבסורד שאין כדוגמתו, יש למנוע מאירן חברות במועצת הביטחון"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא המדינה שמעון פרס תקף הלילה (רביעי) בחריפות את הופעתו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בעצרת האו"ם. פרס אמר בשיחות עם כתבים זרים, כי "זהו אחד הנאומים האנטישמיים ביותר בהיסטוריה. אירן היא מדינה שתומכת בארגוני טרור בכל העולם". אחמדינג'ד אמר בנאומו כי "הציונים שולטים בכלכלה העולמית", וכי סופה של היישות הציונית קרוב.

גם שרת החוץ ציפי לבני התייחסה להופעת נשיא אירן: "נאומו מביא לאבסורד את המצב בארגון שחרת על דגלו בעת הקמתו את צמד המילים "never again" (לא עוד). זה אבסורד שאין כדוגמתו, שמדינה המאיימת על בטחון שכנותיה וקוראת להשמדת מדינה אחרת, תהיה חברה בגוף שמטרתו לתרום לביטחון העולמי".

לדבריה, "השיא עדיין לפנינו, כשאירן מבקשת להצטרף למועצת הביטחון של האו"ם. המשמעות היא לתת לפושע להיות השופט של עצמו. אירן נמצאת תחת סנקציות של מועצת הביטחון בגלל שהיא מייצרת נשק גרעיני ומספקת נשק לארגוני טרור, תוך הפרה של החלטות המועצה".

לבני הוסיפה, כי "מדינות אחראיות אינן יכולות לתמוך בחברות של אירן בגוף האחראי על ישום אותן הסנקציות. מה שנדרש כעת הוא להפעיל על אירן לחץ בינ"ל, שיבהיר לה את מחיר ההתעלמות מדרישות העולם, ולא לצרף אותה לגוף שאמור להוביל את הפעולה הזאת". השרה הנחתה את נציגויות ישראל בחו"ל לעשות שימוש גם בנאום אחמדינג'ד במסגרת המאמצים שכבר החלו למנוע מאירן את החברות במועצת הביטחון.

"המשטר הציוני יתרסק"

מחמוד אחמדינג'ד אמר בנאום שנשא הלילה, כי "היישות הציונית עדיין כובשת את העם הפלסטיני וגוזלת את אדמותיו. הציונים מחסלים, פולשים ומרעיבים את הפלסטינים". בסיום הנאום הוא זכה למחיאות כפיים. לדבריו של אחמדינג'ד, "מועצת הביטחון של האו"ם לא עושה דבר ולפעמים תחת לחצים אף סוללת את הדרך לכובשים הציונים. אולם כמו ישראל, גם האימפריה האמריקאית הגיעה לסוף דרכה".

אחמדינג'ד המשיך לתקוף מעל הבמה את ישראל. "המשטר הציוני יתרסק ואין כל דרך שיצליח להיחלץ מהביצה שיצרו הוא ותומכיו", אמר. לדבריו, "אירן תומכת במאבק לשחרור פלסטין הכבושה". "למרות שמדובר במיעוט, הציונים שולטים בכלכלה העולמית ומשפיעים על קבלת ההחלטות הפוליטיות בארה"ב ואירופה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully