וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטר הציוני עומד בפני קריסה"

בנאום בעצרת האו"ם אמר הנשיא האירני שהציונים שולטים בכלכלה העולמית. "האימפריה האמריקאית הגיעה לסוף דרכה"

"הישות הציונית עדיין כובשת את העם הפלסטיני וגוזלת את אדמותיו. הציונים מחסלים, פולשים ומרעיבים את הפלסטינים", כך אמר הלילה (רביעי) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בנאום שנשא בעצרת הכללית של האו"ם שנערכה בניו יורק ושבסיומו זכה למחיאות כפיים. לדבריו של אחמדינג'ד, "מועצת הביטחון של האו"ם לא עושה דבר ולפעמים תחת לחצים אף סוללת את הדרך לכובשים הציונים. אולם כמו ישראל, גם האימפריה האמריקאית הגיעה לסוף דרכה".

אחמדינג'ד המשיך לתקוף מעל הבמה את ישראל. "המשטר הציוני יתרסק ואין כל דרך שיצליח להיחלץ מהביצה שיצרו הוא ותומכיו", אמר. לדבריו, "אירן תומכת במאבק לשחרור פלסטין הכבושה". "למרות שמדובר במיעוט, הציונים שולטים בכלכלה העולמית ומשפיעים על קבלת ההחלטות הפוליטיות בארה"ב ואירופה", הוסיף.

אחמדינג'ד לא שכח לתקוף את יריבתו הגדולה ביותר-ארה"ב. "ישנן מעצמות שמנסות לשלול זכויות מארצות אחרות ובכוונתן להרוס תרבויות", אמר אחמדינג'ד, "ארה"ב פלשה לעירק בטענות שווא כי היא מחזיקה בנשק להשמדה המונית. שש שנים לאחר מכן והכובשים עדיין מנסים לכפות תנאים על העם העירקי ומנסים לשלוט על הנפט. אין להם כבוד לאזרחי עירק ולאו"ם אין כוח לחסל את האיום".

לדבריו, "ישנן מדינות שנוהגות בבריונות ומנסות לחסל את תכנית הגרעין האירנית. אולם "העם האירני יתקומם נגד בריונות שכזו ויגן על זכויותיו. אירן רוצה לנהל דיאלוג עם הקהילה הבינלאומית אך לא בכל תנאי". נאומו של אחמדינג'ד הסתיים במחיאות כפיים סוערות.

בתשובה לשאלה מה תהיה תגובת אירן על איומי ישראל, אמר אחמדינג'ד כי "האומה האירנית היא שוחרת שלום אולם יד שתורם כנגד עמנו תגדע. אני חושב שההאשמות של המשטר הציוני נועדו כדי להסתיר את תוקפנותו. המשטר הציוני הגיע לסוף דרכו, הוא נועד לתוקפנות והיום הוא חלש יותר והוא לא יכול להמשיך".

"ארה"ב אשמה במשבר הכלכלי"

לפני הנאום התראיין אחמדינג'ד לכלי תקשורת והאשים את ארה"ב במשבר הכלכלי העולמי. בדברים שאמר לכתבי עיתונות לפני נאומו המתוכנן בעצרת הכללית של האו"ם, הפנה אחמדינג'ד אצבע מאשימה כלפי הצבא האמריקאי ואמר כי המעורבות שלו במדינות ברחבי העולם קשורה לקריסת שוקי ההון העולמיים.

אחמדינג'ד אמר גם כי את הקמפיין שמנהל המערב נגד תוכנית הגרעין של אירן יזם ממשל בוש ו"שתיים מבעלות בריתו באירופה". "ממשלת ארה"ב עשתה שורה של טעויות בעשורים האחרונים", אמר בראיון לעיתון "לוס אנג'לס טיימס". "שנים של מעורבות צבאית במדינות שונות הכבידה על הכלכלה האמריקאית, לדוגמה המלחמה בעירק. עלויות גבוהות אלו השפיעו לרעה על הכלכלה. כלכלת העולם אינה יכולה לשאת בהשלכות הגירעון התקציבי והלחצים שמגיעים מהשווקים בארה"ב", הוסיף.

בראיון נפרד, אמר אחמדינג'ד כי אינו מעוניין בעימות עם ארה"ב. למרות הסנקציות של האו"ם נגד אירן, טען הנשיא האירני שהקמפיין נגד מדינתו כולל "שלוש או ארבע מדינות בהובלת ארה"ב ושתיים מידידותיה האירופיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully