וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינלנד: היורה רמז על תכניתו ביו-טיוב

אלמוני פתח באש בתוך בי"ס, הרג לפחות 11 והתאבד. אתמול הוא העלה לרשת סרטון ובו תמונת ביה"ס הופכת לתמונת אדם מכוון אקדח

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תקרית ירי בבית ספר מקצועי בעיר קיוהג'וקי שבמערב פינלנד, כ-500 קילומטרים צפונית לבירה הלסינקי. 11 בני אדם נהרגו בתקרית, לרבות היורה. היורה, לבוש שחורים, עוטה מסיכה וחמוש ככל הנראה בנשק אוטומטי, ניסה להתאבד לאחר שירה בסטודנטים, ומת לאחר מכן בבית החולים. המשטרה המקומית מעריכה כי במקום הרוגים רבים. פצועה אחת נראתה עוזבת את המקום. בבניין פרצה שריפה.

סרטון ביו טיוב הקדים את הירי

זמן קצר לפני שפתח הנער במסע ההרג הוא פרסם וידאו באתר האינטרנט "יו-טיוב", בו נראית תמונה של בית הספר שנעלמת והופכת לתמונה של אדם המכוון אקדח למצלמה. בעקבות הסרטון תוחקר היורה אתמול, אולם שוחרר, כך אמר שרת הפנים הפינית אן הולמלונד. לפי הולמלונד, הוא החזיק ברשיון זמני לאקדח בקוטר 22 מ"מ, אותו קיבל באוגוסט השנה. "נבחן מאוחר יותר את תפקוד המשטרה", אמרה השרה.

מדובר באירוע השני מסוגו במדינה הסקנדינבית. בנובמבר 2007, פקה-אריק אובינן, תלמיד תיכון בן 18, ירה למוות בשמונה בני אדם בבית הספר "יוקלה" בו למד, בעיר טואוסלה שבדרום המדינה, והתאבד. נדמה שהסיבה שהמשטרה חקרה את היורה הנוכחי היא כי הסרטון שהעלה הזכיר עד מאוד את הסרטון שהעלה אובינן לפני שהפך לרוצח ידוע לשמצה. כמו כן, ייתכן כי מדובר בחקיין.


בין האנשים שנורו גם מנהל בית הספר. הרוצח פרסם באתר אינטרנט את השקפותיו האלימות ואת מניעיו לרצח. במסמך לו הוא קרא "מניפסט הברירה הטבעית", טען הנער ש"החברה האנושית מתנוונת ומאפשרת למפגרים ורפי מוח להתקיים". הוא כינה את הטבח מתקפה פוליטית בעלת מניעים עמוקים.

התקרית משכה את תשומת לבו של העולם לתרבות הנשק המפותחת של פינלנד. "אנשים שמשתמשים ברובים הם ציידים, הם חיים באזורים כפריים, הנשק הוא חלק מחייהם", אמר אז דובר משרד הפנים הפיני. ואכן, לפי מחקר ממשלתי מ-2002, רק 14% ממקרי הרצח בפינלנד מבוצעים בנשק חם. במדינה יש 650 אלף בעלי נשק חם והם מהווים כ-13% מכלל האוכלוסייה שמונה 5.2 מיליון. לאחר הירי הכריזה הממשלה על החמרת הפיקוח על רכישת נשק חם.

  • עוד באותו נושא:
  • פינלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully