וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחמדינג'ד מצפה להיעלמותו של בוש

נשיא אירן הגיע לניו יורק כדי להשתתף בעצרת האו"ם והשתלח בממשל האמריקאי: "פוגע בעולם כולו". על ישראל: "מטוס שאיבד את המנוע"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מקווה שהממשל האמריקאי הבא לא ימשיך ב"הגיון הכוחני" של נשיא בוש, קושר בין הקריסה של וול סטריט והמלחמות באפגניסטן ועירק, ושוב מנבא את היעלמותה של ישראל. בראיון שהתפרסם הבוקר (שלישי) ב"לוס אנג'לס גילה אחמדינג'ד יצירתיות בבואו להביע את דעתו על ישראל. "היא כמו מטוס שאיבד את המנוע שלו", אמר.

בנוסף, הכחיש אחמדינג'ד את אמיתות הטענות שעולות בדו"חות מודיעין מערביים לפיהן תוכניתה הגרעינית של אירן לא נועדה לצרכי שלום. לפי ה"טיימס" סביב חדרו של הנשיא האירני במנהטן, לשם הגיע לרגל עצרת של האו"ם, היתה אבטחה כבדה של סוכני ביטחון לאומי אמריקאי.

"המשבר הכלכלי לא הגיע יש מאין, הוא קשור לטעויות של הממשל האמריקאי בעשורים האחרונים", אמר אחמדינג'ד. "המעורבות הצבאית בעולם הקשתה על הכלכלה של ארה"ב, מדובר בעלויות רציניות מאוד. איננו חושבים שהמדיניות האמריקאית לפיה העולם הינו שדה עימותים תצלח. זו מדיניות שפגעה באנשים בעולם כולו". עם זאת, הוא נמנע מלומר מי משני המועמדים, ג'ון מקיין או ברק אובמה, יעדיף לראות בבית הלבן. "אנו מעוניינים ביחסים ידידותיים", הוסיף.

אלפי מפגינים נאספו אתמול מול בניין האו"ם במנהטן על מנת למחות על הגעתו של אחמדינג'ד לעצרת השנתית ה-63 במספר של האו"ם. פעילים מארגונים אמריקאים יהודיים שונים הצטרפו להפגנה. על פי דיווח סוכנות החדשות הצרפתית, המפגינים נשאו שלטים עליהם כתוב "עצרו את אירן עכשיו", "לא לאירן גרעינית" ו"מתאחדים למען ישראל".

כשנשאל אחמדינג'ד בנוגע לאיומים שהשמיע כלפי ישראל,הוא ניסה להסביר כי כוונתו היתה ל"מחיקה בדרכים דמוקרטיות". הנשיא האירני הביע תמיכה ברעיון המדינה הדו לאומית שתכלול את כל שטחי ישראל, הגדה ועזה, ובעזרת מימושה של זכות השיבה יתאפשר לרוב הפלסטיני לבחור מנהיגות ערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully