וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: במשבר כלכלי ארה"ב מעדיפה את אובמה

מסקר שערכה רשת CNN, עולה כי 49% סבורים שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות, יתמודד טוב יותר עם משבר כלכלי מיריבו ג'ון מקיין

יותר ויותר אמריקאים חושבים שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה, הוא האדם המתאים ביותר להתמודד עם המשבר הכלכלי שפוקד את המדינה. כך עולה מסקר שערכה אמש רשת הטלוויזיה CNN. לפי הסקר, כ-49% מהנשאלים אמרו כי אובמה יפעיל שיקול דעת טוב יותר במהלכו של משבר כלכלי חמור. בסוגייה זו, מוביל אובמה על המועמד הרפובליקני לנשיאות, ג'ון מקיין, ב-6%. ביום שישי הקרוב ייערך עימות בין השניים.

שלשום, האשים אובמה את יריבו מקיין בכך שהוא מהמר על חסכונות העם האמריקאי ועל ביטוח הבריאות של התושבים על ידי כך שהוא חושף אותם לאי היציבות של השווקים. בשבוע האחרון צנחו השווקים, ובעיקר מניות הפיננסים, בעוצמה אדירה, בעקבות קריסתו של בית ההשקעות ליהמן ברדרס, הלאמת AIG ורכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה - במה שמצטייר כמשבר הפיננסי הגדול ביותר מאז שנות ה-30 של המאה שעברה.

הממשל האמריקאי נחלץ לעזרת הכלכלה האמריקאית והודיע אמש (שבת) כי ירכוש את הנכסים מגובי המשכנתאות הבעייתיים של הבנקים והמוסדות הפיננסיים בארה"ב במסגרת תוכנית חירום לבלימת המשבר. התקציב שנקבע לרכישת הנכסים הוא 700 מיליארד דולר, ויגדיל את תקרת החוב הלאומי של ארה"ב ל-11.315 טריליון דולר מרמה נוכחית של 10.615 טריליון דולר.

מאז החל המשבר, מיהרו המועמדים לנשיאות לנצל את ההזדמנות והחלו לנגח איש את רעהו לגבי התוכנית הכלכלית והדרך בה כל אחד מהם רואה לנכון לנהל את המשבר ואת הכלכלה באופן כללי. לדברי אובמה, תמיכתו של מקיין בהפרטת הביטוח הלאומי ופתיחת מערכת ביטוח הבריאות לכוחות השוק תציב את העם האמריקאי בסיכון פיננסי. "אני יודע שהסנטור מקיין מדבר על 'תרבות קזינו' בוול סטריט – אך למעשה, הוא זה שרוצה להמר על החסכונות האישיים שלכם", אמר אובמה בעצרת בפלורידה. "זה לא יקרה אם אני אבחר לנשיא", הוסיף. "אני לא אהמר על יכולתכם לפרוש בכבוד לאחר שנים של עבודה קשה. אנו נחזק ונגן על הביטוח הלאומי", דברי אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully