וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימה הבלתי אפשרית של ציפי לבני

לאחר שקיבלה על עצמה את מלאכת הרכבת הממשלה, תפתח יו"ר קדימה במגעים קואליציוניים. כל התרחישים האפשריים

יושבת ראש קדימה הטרייה ציפי לבני קיבלה על עצמה הערב (שני) באופן רשמי את מלאכת הקמת הממשלה החדשה. בדברים שנשאה בבית הנשיא בירושלים קראה לבני להקמת ממשלת אחדות בראשותה, ואף פנתה ליו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד), והציעה לו להצטרף לממשלה. עם זאת, לבני הבהירה כי אם תיווכח שהמחיר שיש לשלם עבור הקמת ממשלה בראשותה הוא גבוה מדי, היא לא תהסס ותוביל לבחירות.

מלאכתה של לבני לכונן ממשלה יציבה בראשותה אכן נראית כמשימה לא קלה. הסיכויים להקים ממשלת אחדות קלושים ביותר נוכח התנגדותם הנחרצת של בכירי הליכוד להצטרף לממשלה בראשותה של לבני ונוכח כמיהתם לערוך בחירות חדשות, לאור היתרון הניכר שחוזים הסקרים למפלגת הימין.

גם ש"ס לא עושה חיים קלים ללבני, ובכירי המפלגה הבהירו כי תנאי בל-יעבור להצטרפותם לממשלה הוא הגדלת קצבאות ילדים וקבלת הבטחה כי גורל מזרח ירושלים לא ייכלל בסבב השיחות עם הפלסטינים. עם זאת, בימים האחרונים ראשי הסיעה החרדית ממתנים את התבטאויותיהם ויושב ראש המפלגה, השר אלי ישי, אמר כי "ש"ס לא תדחוף לבחירות חדשות". ההחלטה הסופית בעניין תתקבל ככל הנראה בשבוע הבא לאחר שמועצת חכמי התורה תדון בעניין.

סיעת העבודה מפוצלת

ממפלגת העבודה, שהובילה את המהלך לפריימריז בקדימה ולהחלפתו של אולמרט, נשמעים קולות מגוונים בנוגע לעתידה של המפלגה ולהצטרפותה לממשלה בראשות לבני. בימים האחרונים הצהירו בכירים במפלגה בפומבי כי התנועה תוביל לבחירות, אולם גם הם החלו למתן את התבטאויותיהם ורק הערב התבטא אהוד ברק ואמר כי "אולי בקרוב תעמוד אשה בראשות הממשלה בישראל". ברק אף חזר על עמדתו כי נדרשת ממשלת חירום לאומי בהשתפות שלוש המפלגות הגדולות.

אופציה נוספת שעומדת בפני לבני היא קואליציה צרה בהשתתפות מרצ והגימלאים ובתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות. נציגי מרצ אף המליצו היום בפני הנשיא פרס להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על לבני, בשל תמיכתה בתהליך המדיני עם הפלסטינים. עם זאת, קואליציה בהרכב שכזה תעורר ביקורת עזה וספק אם לבני תבחר ללכת בדרך זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully