וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד שחיתות: ישראל ירדה למקום ה-33

ישראל ירדה שלושה מקומות ביחס לשנה שעברה והוצבה במקום ה-33 מבין 180 מדינות. עורכי המדד: "לא מופנים משאבים לביעור השחיתות"

ישראל דורגה במקום ה-33 מתוך 180 מדינות במדד תפיסת השחיתות העולמי לשנת 2008. ישראל, שדורגה בשנה שעברה במקום ה-30, קיבלה את הציון 6 מתוך 10, כאשר בשנה שעברה קיבלה את הציון 6.1. לצורך השוואה, בשנת 2006 קיבלה ישראל את הציון 5.9 ודורגה במקום ה-34. מעליה ניתן למצוא את קטאר במקום ה-28.

מדד תפיסת השחיתות העולמי מדרג מדינות במונחים עד כמה תופס הציבור את אנשיו והפוליטיקאים שלו כמושחתים. זהו מדד מורכב המתבסס על נתונים הקשורים לשחיתות הנאספים ממומחים ומאנשי עסקים באמצעות מוסדות מוכרים ובלתי תלויים. המדד משקף דעות מרחבי העולם, כולל דעותיהם של מומחים המתגוררים במדינות המדד כולל ציונים הנעים בין 0 (שחיתות גבוהה) ל-10 (נקיות משחיתות).

את הדירוג השנה, בדומה לשנה שעברה, מובילות דנמרק, ניו זילנד ושבדיה, שקיבלו את הציון 9.3. אחריהן נמצאות סינגפור עם 9.2, פינלנד ואיסלנד עם ציון 9. רוסיה קיבלה את הציון 2.1 ומדורגת במקום ה-147, כשמעליה ניתן למצוא את אירן, עם ציון 2.3 (מקום 141) ואת אריתראה עם ציון 2.6 (מקום 126).

המדד בישראל נקבע השנה באמצעות הצלבה של שישה סקרים שנערכו בקרב מומחים ואנשי עסקים, הן בתוך המדינה והן מחוצה לה, ובוצעו באמצעות חמישה מכונים שונים. המשאל התמקד בשחיתות בסקטור הציבורי ובקרב פוליטיקאים, כאשר שחיתות מוגדרת כ"ניצול לרעה של התפקיד הציבורי לצורך רווח אישי".

יו"ר עמותת שבי"ל פרופ' יוסף גרוס ציין כי "סוגיית השחיתות העולמית הפכה לגורם חשוב בשיקולים עסקיים בקשרי מדינות ועסקאות אשראי. המדד מפורסם זו השנה ה-13 וישראל שקיבלה בתחילת 1995 ציון 7.97 ירדה מאז לציון הנמוך של 6". לדברי פרופ' גרוס, "במקום בו קיימת שחיתות, משמעות הדבר כי משאבים חשובים אינם מופנים למקום לו יועדו, ותחומים רבים כגון חינוך, בריאות, תשתיות ובטחון נפגעים כתוצאה מכך".

מנכ"ל עמותת שבי"ל גליה שגיא הוסיפה כי הציון הנמוך מוכיח כי "המאבק בשחיתות עדיין אינו נושא את פירותיו. עלינו להמשיך במאבק ולהבין כי רק כאשר הציבור ישפוט את נבחריו ועובדי הציבור לפי אמות מידה אתיות, ולא משפטיות, נוכל להביא לשינוי אמיתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully