וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת המשפטים הצרפתית: "נילחם בשונאי ישראל"

ראשידה דאטי הגיעה לביקור בישראל וברשות והביעה תמיכה במדינה פלסטינית, לצד תמיכה בישראל. על שליט: "מגויסת לשחרורו"

"בכל הנוגע לפעילות טרור המאיימת על ביטחון ישראל, יש לנו עקרון אחד ברור – לא מדברים עם טרוריסטים ועם אלה הקוראים להשמדת ישראל, אלא נאבקים בהם". כך אמרה הערב (ראשון) שרת המשפטים של צרפת ראשידה דאטי בנאום במרכז הבינתחומי הרצליה.

דאטי, השרה המוסלמית הראשונה בממשלת צרפת ובת למשפחת מהגרים מצפון אפריקה, אמרה בעקבות ביקורה אתמול ברמאללה, כי "צרפת תומכת בביטחון ישראל ובשלמות העם הישראלי". "אמרתי את זה לפלסטינים אתמול", ציינה השרה. "העם הפלסטיני זכאי למדינה משלו, תוך שמירת השלום בישראל. צריך להיפתח לדיאלוג ולהתגבר על הפצעים, כמו הצרפתים והגרמנים לאחר מלחמת העולם השנייה. הנשיא סרקוזי רואה אחריות אישית לשלום המזרח התיכון, שכן ביטחון העולם תלוי בשלום המזה"ת".

דאטי הוסיפה, כי בביקורה אתמול ברמאללה היא נפגשה גם עם צעירים פלסטינים." הם דיברו על סבל, כעס ותחושה של חיים כאסירים בכלא", סיפרה. "אמרתי להם שצריך לוותר על האלימות, ולהוריהם אמרתי שאם הם מחדירים בילדיהם את הרצון למות ולא את הרצון לחיות – הם אחראים לכך".

בתשובה לשאלה על החייל החטוף גלעד שליט, שבני משפחתו מחזיקים באזרחות צרפתית, אמרה דאטי כי, "הנשיא סרקוזי ואני מגויסים לטובת העניין הזה. גלעד שליט הוא ישראלי, אבל גם צרפתי. הנושא הזה עולה כל הזמן והנשיא אף נפגש עם משפחת שליט. אנו עושים כל מה שניתן כדי לשחררו ולא שוכחים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully