וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט צפוי להגיש מחר לנשיא את התפטרותו

אולמרט יודיע על כך בישיבת הממשלה. שמעון פרס צפוי להתייעץ עם ראשי הסיעות לפני צאתו ביום שני לעצרת האו"ם בניו יורק. ציפי לבני תפגש הערב עם יו"ר המפד"ל

ראש הממשלה אהוד אולמרט צפוי להגיש מחר את התפטרותו לנשיא המדינה שמעון פרס לאחר שיודיע על כך לשרים בישיבת הממשלה. הנשיא צפוי להתחיל בהתייעצויות עם ראשי סיעות הקואליציה עוד לפני צאתו ביום שני בלילה לעצרת האו"ם בניו יורק. פרס צפוי להטיל את המשימה להקים ממשלה חדשה על יושבת ראש קדימה החדשה, ציפי לבני.

לבני דחקה אתמול באולמרט להקדים ולהתפטר והזכירה לו כי הודיע שיעשה זאת מיד כשיבחר יושב ראש חדש לקדימה. בינתיים ממשיכה לבני בפגישותיה עם ראשי המפלגות השונות במטרה לגבש קואליציה חדשה. בגלי צה"ל דווח כי הערב תיפגש לבני עם יושב ראש מפד"ל זבולון אורלב, שמסר כי המפד"ל מעדיפה את הקדמת הבחירות על פני הצטרפות לממשלה. עדיין לא נקבעה פגישה עם יושב ראש העבודה אהוד ברק.

לבני נפגשה אתמול עם יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, ועם יו"ר גיל השר רפי איתן. בסיום פגישתם אמר אורון כי "בפגישה הובהר לי שיש ללבני עניין לראות את מרצ בקואליציה, שהיא עוסקת עתה בהקמתה".

נפגשה עם מפלגת גיל

לדברי אורון, "חזרתי על עמדתנו שיש צורך בכינונה של ממשלה יציבה לאורך זמן, והבעתי תקווה שלא מדובר במהלך סרק לקראת בחירות". הוא הוסיף כי "התקיימו בינינו חילופי דברים על הנושאים המרכזיים שעומדים היום לפני מדינת ישראל: קידום תהליך השלום בערוץ הפלסטיני והסורי, התמודדות עם המשבר הכלכלי חברתי העולמי, שלא ידלג גם על המשק שלנו, והפסקת הפגיעה במערכת המשפט".

ליו"ר גיל השר רפי איתן הבטיחה לבני כי תעמוד בכל ההתחייבויות של הממשלה הנוכחית. בתגובה אמר איתן, כי "אנחנו בעד היציבות השלטונית ושהממשלה תמשיך לכהן כאשר רק רה"מ מתחלף". עם זאת, הוא הדגיש כי "במידה שההסכמים הקואליציוניים יפתחו עם יתר סיעות הקואליציה, גם לנו יש עוד כמה דרישות".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער תקף את ציפי לבני על הצעתה למרצ להצטרף לממשלה. לדבריו, "הצעת לבני למרצ להצטרף לממשלה היא כמו הצהרתה כי בכוונתה להמשיך במדיניות אולמרט במסלול הסורי והפלסטיני, והיא מלמדת כי בכוונתה להקים ממשלת שמאל. הממשלה שלבני מבקשת להקים תמשיך ואף תקצין את המדיניות הכושלת של ממשלת אולמרט. לבני יודעת שלעמדות אלה אין רוב בציבור ולכן היא מנסה להקים ממשלת המשך ולא להעמיד את עצמה ואת עמדותיה למבחן הציבור בבחירות כלליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully