וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לממשלה: לבני הציעה למרצ להצטרף

היו”ר הטרייה של קדימה בוחנת כיוונים חדשים לקואליציה ונפגשה גם עם הגימלאים. יו”ר מרצ: ”הבעתי תקווה שלא מדובר במהלך סרק”

יו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני בוחנת כיוונים חדשים להרחבת הקואליציה. לבני נפגשה היום (שישי) עם יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, ועם יו"ר גיל השר רפי איתן. בסיום פגישתם אמר אורון כי "בפגישה הובהר לי שיש ללבני עניין לראות את מרצ בקואליציה, שהיא עוסקת עתה בהקמתה".

לדברי אורון, "חזרתי על עמדתנו שיש צורך בכינונה של ממשלה יציבה לאורך זמן, והבעתי תקווה שלא מדובר במהלך סרק לקראת בחירות". הוא הוסיף כי "התקיימו בינינו חילופי דברים על הנושאים המרכזיים שעומדים היום לפני מדינת ישראל: קידום תהליך השלום בערוץ הפלסטיני והסורי, התמודדות עם המשבר הכלכלי חברתי העולמי, שלא ידלג גם על המשק שלנו, והפסקת הפגיעה במערכת המשפט".

ליו"ר גיל השר רפי איתן הבטיחה לבני כי תעמוד בכל ההתחייבויות של הממשלה הנוכחית. בתגובה אמר איתן, כי "אנחנו בעד היציבות השלטונית ושהממשלה תמשיך לכהן כאשר רק רה"מ מתחלף". עם זאת, הוא הדגיש כי "במידה שההסכמים הקואליציוניים יפתחו עם יתר סיעות הקואליציה, גם לנו יש עוד כמה דרישות".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער תקף את ציפי לבני על הצעתה למרצ להצטרף לממשלה. לדבריו, "הצעת לבני למרצ להצטרף לממשלה היא כמו הצהרתה כי בכוונתה להמשיך במדיניות אולמרט במסלול הסורי והפלסטיני, והיא מלמדת כי בכוונתה להקים ממשלת שמאל. הממשלה שלבני מבקשת להקים תמשיך ואף תקצין את המדיניות הכושלת של ממשלת אולמרט. לבני יודעת שלעמדות אלה אין רוב בציבור ולכן היא מנסה להקים ממשלת המשך ולא להעמיד את עצמה ואת עמדותיה למבחן הציבור בבחירות כלליות".

לבני צפויה להיפגש במוצאי השבת עם ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) בניסיון להרכיב קואליציה. חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר בתגובה לפגישתם המתוכננת של שרת החוץ ציפי לבני ויו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב במוצ"ש כי "אבוי לאיחוד הלאומי אם יביע הסכמה להיכנס לממשלת לבני". לדבריו, "מי שהודיעה חד משמעית על כוונתה לגרש את היהודים מיו"ש אינה יכולה לעמוד בראש ממשלה שהאיחוד הלאומי שותף לה. מי מחברי האיחוד הלאומי שיצטרף לממשלה כזו לא יהיה ראוי לאמון המחנה הלאומי".

רמון: "בקשי מרה"מ לא להתפטר

בתוך כך, לבני נשאה היום דברים בישיבת סיעת קדימה, הראשונה מאז היבחרה לתפקיד יושבת ראש המפלגה. לבני פנתה בדבריה לראש הממשלה אהוד אולמרט, שבלט בהיעדרו, ואמרה "ראש הממשלה הודיע מזמן שהוא מתכוון להתפטר מיד עם היוודע תוצאות הפריימריז, ומרגע זה אנו חייבים לפעול במהירות. אין לנו הרבה זמן להתקשקש עם פוליטיקות".

המשנה לראש הממשלה חיים רמון נשא גם הוא דברים בישיבה ואמר ללבני: "את צריכה לבקש מראש הממשלה לא להתפטר כי אז נאבד את השליטה בתהליך המשא ומתן הקואליציוני", לדבריו, "אם ראש הממשלה יתפטר מצבו טוב יותר אבל מבחינה טקטית הדבר הטוב ביותר הוא שלא יעשה זאת עד שתוכלי להרכיב ממשלה חלופית". הוא הוסיף כי "אני מאחל לך הצלחה, זה תפקיד לא פשוט ואני מקווה שתדעי לנווט אותו נכון". ח"כ צחי הנגבי חלק עליו ואמר "אנחנו לא צריכים סימני שאלה לעתיד, רק התפטרות של ראש הממשלה תקדם תהליך".

בדבריה, לבני גם תקפה את קריאותיהם של בכירים במפלגת העבודה, לפיהן יש לערוך בחירות באופן מיידי. "אם מפלגת העבודה היתה אחראית, היא היתה ממשיכה איתנו כחלק מהקואליציה". לדבריה, "בחירות לא מפחידות אותי, אבל הן מיותרות".

לבני אף התייחסה למגעים שקיימה אתמול עם הסיעות השונות ואמרה כי "יש לנו אחריות להחזיר יציבות ולכן אני מתכוונת לפעול במהירות. אמש נפגשתי עם יו"ר ש"ס והיום אפגש עם השר רפי איתן, שסיעתו היא כמעט חלק מקדימה. בשבוע הבא אפגש עם יו"ר מפלגת מרצ חיים אורון ועם ראשי סיעות נוספות". לדבריה, "קיימת חשיבות להקמת ממשלת אחדות והציבור יבחן מי רוצה ללכת לשותפות פנימית ומי מעדיף להתעסק ביריבויות פוליטיות ואישיות".

לבני גם הביעה צער על הודעת הפרישה של יריבה במירוץ על ראשות קדימה, השר שאול מופז. " אני מצטערת על החלטת מופז. אתמול בבוקר דיברתי איתו והבעתי את רצוני לעבוד איתו בצורה משותפת. אני עדיין חושבת שהוא צריך להמשיך ולתרום לממשלה, ואני מקווה שאוכל לומר לו את הדברים באופן אישי". בעקבות הדיווחים בתקשורת על איומי תומכי מופז להוות אופוזיציה בתוך הסיעה, אמרה לבני כי "אני לא מאמינה במחנאות, ולא תהיה מחנאות בקדימה. היריבות של אתמול הסתיימה אתמול ולא קיימת היום. בשיחה עם חברים גם אלו שתמכו במועמדים אחרים, הם הסכימו עמי".

בכיר במפלגת העבודה אמר לוואלה! חדשות ש"אם מפלגת העבודה רוצה לבנות את עצמה, היא חייבת ללכת ולהיות חלק מהאופוזיציה". בנוגע לכניסתה לממשלה, אמר כי "מפלגת העבודה תשמע מה לבני מציעה בתהליכי שלום במהלך פגישה שתתקיים בינה לבין ברק בשבוע הבא". עם זאת טען הבכיר, "ישנם קולות שאינם מוכנים להשתלב בכל מקרה בממשלה ודורשים הליכה לבחירות". בשבוע הבא צפויה סיעת העבודה להתכנס ולהכריע על דרכה העתידית.

(עדכון ראשון: 10:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully