וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל קלינטון: "אסור לזלזל בשרה פיילין"

נשיא ארה"ב לשעבר אמנם הכריז על תמיכתו במועמדות אובמה לנשיאות, אך הרעיף הלילה שבחים על מספר 2 של מקיין. "היא מועמדת מרשימה"

"שרה פיילין היא מועמדת מרשימה ובעלת אינסטינקטים בריאים. זו טעות לזלזל בה". כך אמר הלילה (שישי) נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, בראיון לרשת NBC. קלינטון, חבר המפלגה הדמוקרטית, אמנם הדגיש כי הוא חולק על דעותיה של המועמדת הרפובליקנית לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב, אך מכיר בכישוריה ומבין מדוע מועמדותה ריגשה לא מעט אנשים.

קלינטון, שבוועידת המפלגה הדמוקרטית הצהיר על תמיכתו במועמדות הסנאטור ברק אובמה לנשיאות, גם לא היסס לדבר בראיון בשבחו של הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין. "מעולם לא הסתרתי את ההערצה והחיבה שלי לסנאטור מקיין", אמר קלינטון. "אני חושב שהוא אדם גדול". עם זאת הוא הדגיש, כי הצוות אובמה-ביידן מתאים יותר, לדעתו, לטפל ב"נושאים החשובים לעתידה של ארה"ב".

במקביל לשבחים שפיילין ומקיין הרפובליקנים זכו להם מפי יריבם הדמוקרטי, הם נאלצו להתמודד עם מתקפה מבית. הסנאטור הרפובליקני צ'אק הייגל, תקף את הבחירה בפיילין למספר 2 של מקיין וטען שהיא חסרת ניסיון בנושאי חוץ וביטחון.

אין לה הנתונים המתאימים כשזה נוגע למדיניות חוץ", אמר הייגל. "כשאת מוציאה דרכון בפעם הראשונה בחייך רק בשנה שעברה, מה עוד אפשר להוסיף? אי אפשר לומר דבר". בתשובה לשאלה האם היא מתאימה לכהן כנשיאה אם יקרה משהו למקיין, אמר הייגל: "אני חושב שזו תהיה הגזמה בכל קנה מידה לומר שיש לה הניסיון הדרוש לכהן כנשיאת ארה"ב".

בתוך כך, טוד פיילין, בעלה של המושלת שרה פיילין, מסרב למסור עדות במסגרת חקירת החשדות לפיהם היא פיטרה עובד ציבור מסיבות אישיות. ממטה מקיין נמסר הלילה, כי לדברי טוד פיילין החקירה נגד אשתו אינה לגיטימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully