וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המו"מ בין ישראל לפלסטינים בצומת דרכים"

כך אמר הלילה שליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי. הוא קרא לצדדים להגביר את מאמציהם להשגת הסכם שלום עד סוף השנה

"התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים נמצא בפרשת דרכים". כך אמר הלילה (שישי) שליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי. בדיון במועצת הביטחון קרא לסרי לצדדים לעמוד במחויביות שנטלו על עצמם בוועידת אנאפוליס ולהגביר את המאמצים להשיג הסכם שלום עוד השנה. לדבריו, בעת האחרונה היו התפתחויות חיוביות במסלול הפלסטיני, אך יש גם כמה סממנים מדאיגים. הוא הדגיש, כי שלושת החודשים הבאים הם מכריעים.

בתוך כך, אבו עלא, ראש הצוות הפלסטיני למו"מ עם ישראל, בירך אתמול על ניצחונה של שרת החוץ ציפי לבני בפריימריז לראשות קדימה. היא "מעורבת בתהליך השלום", אמר אבו עלא, "ואנו סבורים שהיא מחויבת לשלום כמונו".

גם סאיב עריקאת, חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, התייחס לתוצאות הבחירות בקדימה ואמר כי הן "עניין פנימי של ישראל", אך הוסיף כי הוא מקווה שהבחירה תוביל ליציבות באזור. "אנו מקווים שיתקיים מו"מ מקיף ורציני ושהבוחר הישראלי יבחר בעד הריסת ההתנחלויות וחומת המגן ובעד שיתוף פעולה עם הפלסטינים", אמר.

עריקאת הוסיף כי הפלסטינים לא יוותרו על דרישותיהם בסוגיית ירושלים ובסוגיית הפליטים והגבולות. "הדרך היחידה לשלום עוברת דרך מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית, בגבולות ארבעה ביוני, ופתרון כל סוגיות הליבה ובראשן סוגיית הפליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully