וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל אובמה טופלס במוזיאון בניו יורק

הפסל השנוי במחלוקת דניאל אדורדס יצר פסל אבן של אשת המועמד לנשיאות בסגנון מלכה אפריקאית. "אופרה ווינפרי צריכה להזהר"

אצלנו טרם הודיעו על מועד הבחירות הבאות, אך המרוץ לנשיאות בארצות הברית ממשיך להתחמם ולקבל חיזוקים ממקומות לא צפויים. אמן שנוי במחלוקת החליט ליצור פסל אבן בדמותה של מישל אובמה, אשתו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברק אובמה. דניאל אדוארדס פיסל את מישל נטולת חלק עליון, ובסגנון של מלכה אפריקאית. באוזניה עגילי חישוק גדולים ומסרקה אפריקאית בתספורת המושפעת מהתרבות המצרית.

על חזה של מי שאולי תהיה "הגברת הראשונה של אמריקה" צויר הדגל האמריקאי, והמסרקה בראשה עוטר בפנינים ובנשר- שני סמלים של ארה"ב. עבודתו של אדוארדס מנסה לגעת בשני צדדים של אובמה - מוצאה האתני ועמדותיה הברורות לגבי הפוליטיקה והתרבות האמריקאית. במהלך מירוצו של בעלה, הושוותה מישל מספר פעמים לג'קי קנדי, אחת מהגברות הראשונות המפורסמות ביותר שהיו בעבר בארה"ב. אך האמן עצמו טען שמטרתו הייתה "ליצור מראה מיוחד למישל אובמה, שישלול את ההשוואות לקנדי".

ב"טלגרף" הבריטי דווח שהעבודה, ששמה "המהפך של מישל אובמה למען אמריקה", תוצג לקהל הרחב בגלרית "לאו קסטינג" בניו יורק בתחילת חודש אוקטובר. דובר מטעם הגלריה אמר כי "על אופרה ווינפרי להיזהר, גברת חדשה תופסת את הבמה". לדבריו, "מישל אובמה מהווה השראה למהפך המראה שסביר להניח ישפיע על הגברות הראשונות במאה הקרובה, לצד הפיכת המיעוטים לרוב".

הפסל החדש מצטרף לשורה של עבודות בסדרת "השראה לאמריקה" של אדוארדס. בין היתר, בסדרה הוצג ארגון קבורה לאופרה ווינפרי, ומצבת זיכרון למלחמה בעירק ובה גופת הנסיך הבריטי הארי, לאחר שכביכול מת בקרב, אוחז בשרשרת של אמו הנסיכה דיאנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully