וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קולונוסקופיה וירטואלית יעילה כאמיתית"

ממחקר שנערך בארה"ב עולה שהבדיקה הוירטואלית לאיתור גידולים במעי, העושה שימוש ברנטגן, יעילה כמו הבדיקה הפולשנית

מחקר חדש מראה שבדיקת קולונוסקופיה וירטואלית לזיהוי גידולים במעי ובדיקת קולונוסקופיה סטנדרטית, יעילות באותה מידה. המחקר פורסם אתמול (רביעי) ב-"New England Journal of Medicine".

ד"ר דניאל ג'ונסון מאריזונה ועמיתיו ערכו את שני סוגי הבדיקה ב-2,500 מתנדבים. הם מצאו שהטכניקה הווירטואלית, העושה שימוש בתומוגרפיה ממוחשבת של קרני רנטגן או בסריקת סי.טי, איתרה 90% מהגידולים הטרום-סרטניים בגודל של עשרה מילימטרים ומעלה. קולונוסקופיה סטנדרטית מבוצעת על ידי גסטרואנתרולוג, באמצעות צינור גמיש שמועבר במעי. מתקן זעיר שמורכב בקצה הצינור מסוגל להסיר גידולים לצורך בחינתם.

במהלך בדיקה וירטואלית, המכונה גם CTC, המטופל אינו מורדם, הוא יכול לחזור לפעילות זמן קצר ביותר אחריה, עלותה נמוכה בהרבה מזו של בדיקה סטנדרטית והסיכון לפציעת המעי נמוך. אולם, גם הבדיקה הווירטואלית עלולה לגרום לחוסר נוחות, מכיוון שלפניה המעי מנופח באמצעות פחמן דו חמצני, בעוד המטופל שוכב על סורק. לפני שתי הבדיקות נדרשים המטופלים לשתות חומר משלשל חזק. אם במהלך הבדיקה הווירטואלית מתגלים גידולים, המטופל נדרש לעבור בדיקה סטנדרטית על מנת להסירם.

"שתי הטכניקות עלולות לפספס גידולים", אמר ד"ר ג'ונסון. לדבריו, "במחקר נתקלנו במטופל עם גידול של 35 מילימטרים שהקולונוסקופיה החמיצה אך הבדיקה הווירטואלית איתרה. אף אחת מהבדיקות איננה מושלמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully