וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה השנייה של ישראל?

ציפי לבני תקום בבוקר ותעשה את צעדיה הראשונים להקמת ממשלה בראשותה. מי היא האישה שתקבע בקרוב את סדר יומה של המדינה?

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: רועי כ"ץ)

ציפי לבני (50) בתם של אנשי האצ"ל איתן ושרה לבני, עורכת דין במקצועה ואשת "המוסד" לשעבר, עשתה קפיצה מטאורית מאז נכנסה לפוליטיקה לפני 12 שנה. ב-1996 היא התמודדה בפריימריז של הליכוד, הוצבה במקום ה-36 ברשימת המפלגה לכנסת ה-14, ולא נכנסה לכנסת. בהמלצת אביגדור ליברמן, שהיה אז מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מונתה לבני למנכ"לית רשות החברות הממשלתיות.

ב-1999 הצליחה להיכנס לכנסת דרך רשימת הליכוד, וב-2001 מונתה לשרה בממשלתו של אריאל שרון. בתחילה שימשה כשרה לפיתוח אזורי. לאחר מכן כיהנה כשרה בלי תיק, ובהמשך קיבלה את תיק החקלאות. אחרי בחירות 2003 היא מונתה לשרת הקליטה, ומאז הספיקה לכהן גם כשרת השיכון וכשרת המשפטים.

בסוף נובמבר 2005 הצטרפה לבני לאריאל שרון, שפרש מהליכוד והקים את קדימה. לאחר התמוטטות שרון והעברת סמכויותיו לאולמרט, התייצבה לבני מאחוריו. זמן קצר לאחר מכן שודרגה לתפקיד ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ. במהלך מלחמת לבנון חתרה להגיע להסכם ולסיים את המלחמה, ובינה לבין אולמרט התגלעו מחלוקות. לאחר שוועדת וינוגרד הגישה את דו"ח הביניים שלה קראה לאולמרט להתפטר, אולם לא עשתה צעד מעשי כדי לקדם את המהלך. צעד זה גרם לקרע בינה לבין אולמרט ואף חיזק את התדמית ההססנית שלה בציבור. חוסר הניסיון שלה יעמוד במבחן בימים הקרובים, כשלבני תנסה להרכיב קואליציה, וביתר שאת בהמשך, אם וכאשר תתמנה לראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully