וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמדיה הסינית": יותר מ-6,200 תינוקות חלו

שר הבריאות הסיני הודה כי מספר התינוק שחלו בעקבות שתיית אבקת החלב הרעילה גבוה פי 5 משפורסם. תינוק שלישי מצא את מותו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יותר מ-6,200 תינוקות סינים חלו לאחר ששתו אבקת חלב רעילה, מספר הגדול פי חמישה מזה שפורסם מוקדם יותר השבוע, כך מסר היום (רביעי) שר הבריאות הסיני צ'ן ז'ו. כמו כן, גילה צ'ן כי תינוק שלישי, שחי במחוז ז'ג'יאנג שבמזרח המדינה, מצא את מותו.

עד כה נמצאו 22 סוגי אבקת חלב בהן הרעלן הכימי מלמין, ככל הנראה במטרה להעמיד מצג שווא של מאכל עם הרבה חלבונים. מלמין המשמש לייצור פלסטיק ודשן. 158 מהתינוקות החולים סובלים כעת מ"כשל חמור בכליות".

לפני כשנה, הטלוויזיה הממלכתית בסין שיבחה את "סאנלו" והציגה אותה כמודל לאמינות ואיכות. כעת, עומדת החברה, והממשלה הסינית, בפני זעם ציבורי גובר. "סאנלו", הנמצאת בבעלות חלקית של ענקית החלב הניו זילנדית "פונטרה" עצרה בשבוע שעבר את הייצור לאחר שנתגלה הליקוי.

פרשה דומה לפני ארבע שנים

צריכת אבקת החלב הסינית גדלה בקצב מהיר וגופי הרגולציה האחרים על בטיחות המזון מתקשים להדביק קצב זה. בנוסף, אין תקנים אחידים המיושמים על המוצרים והפיקוח המשפטי על המגזר קלוש. מפקחי הממשלה אינם יכולים לפקח על כל ספקיות החלב המפוזרות במדינה.

סין היא השוק השני בגודלו בעולם לאבקת חלב לתינוקות. "סאנלו" היתה החברה הרווחית ביותר מזה 15 שנים ושלטה על 18.3% מהמכירות במגזר ב-2007. החברה שולטת בעיקר באזורים הכפריים העניים, בהם חקלאים ועובדים מהגרים מוצאים שקל יותר להאכיל את התינוקות באבקת מזון מאשר להניקם. יש ם המאמינים כי זה בריא יותר.

לפני ארבע שנים מתו לפחות 13 תינוקות סינים בעקבות פרשה דומה. כעת מתחדשים החששות בנוגע לתקנות הביטחון הסיניות, וזאת על רקע הבטחת ההנהגה הסינית לשפר את האכיפה במעצמה שהפכה לאחת מייצואניות המזון הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully