וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מבטיחה לכבד את ריבונות פקיסטן

האדמירל מייק מאלן הודיע כי צבא ארה"ב יחל לפעול בפקיסטן נגד הטליבן. היום הוא חזר בו במהלך ביקור ברפובליקה האיסלמית

יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, האדמירל מייק מאלן, אמר היום (רביעי) במהלך ביקורו בפקיסטן שארה"ב תכבד את ריבונותה, לאחר ששורה של מתקפות אמריקאיות בשטח פקיסטני הביאו להידרדרות מערכת היחסים בין בעלות הברית. האדמירל מאלן הגיע השבוע בבהילות לפקיסטן כדי למנוע את החרפת המשבר בין שתי המדינות.

במהלך החודש אמר מאלן כי כוחות נאט"ו אינם מצליחים במלחמה באפגניסטן נגד הטליבן ואל קאעדה, ועל כן יש בכוונתו להתחיל לפעול באסטרטגיה מקיפה יותר: לפי התוכנית, תתקיים פעילות צבאית משני צדי הגבול, כולל באזורים השבטיים בו חיים הפשטונים במערב פקיסטן, אזורים שהפכו למעוזי טרור.

כוחות פקיסטנים ירו בשבוע שעבר על מסוקים אמריקאים והסיגו אותו מעבר לגבול אפגניסטן. המסוקים חצו את הגבול לאזורים השבטיים בדרום וואזיריסטן, שם ביצע צבא ארה"ב החודש פעולת קומנדו במהלכה נהרגו 20 בני אדם, בהם נשים וילדים.

כתוצאה מהפעולה נוצר זעם גדול בקרב הציבור והמערכת הפוליטית במדינה. בשבוע שעבר אמר מפקד הצבא הגנרל אשפק קיאני, כי הצבא ישתמש במלוא יכולותיו על מנת להגן על ריבונות פקיסטן, עליה יגן בכל מחיר. הפרלמנט הפקיסטני כינה את המתקפה "מבישה" ו"לא מוצדקת". עם זאת, הבהיר הנשיא החדש אסיף עלי זרדרי כי ימשיך בשיתוף הפעולה שהנהיג קודמו בתפקיד פרווז מושרף עם ארה"ב במלחמה באפגניסטן, על אף שמדיניות זו הפכה לא פופולרית בקרב התושבים.

מאז פיגועי 11 בספטמבר, הפכו שתי המדינות לבעלות ברית קרובות במלחמה באפגניסטן. הנשיא דאז פרווז מושרף הפנה עורף למשטר הטליבן, בו תמך במשך שנים ארוכות, והחל לשתף פעולה עם האמריקאים. תומכי הטליבן מצאו מסתור בפקיסטן לאחר הפלישה האמריקאית ב-2001, וכעת הם מנצלים את חסותם של בני השבטים הפשטונים המקומיים על מנת להסתנן דרך הגבול האפגני בדרכם למתקפות נגד כוחות ארה"ב ונאט"ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully