וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד הלייבור נגד בראון תופס תאוצה

השר לענייני סקוטלנד התפטר והתייצב בראש קבוצת המורדים שמעוניינת לההחליף את רה"מ לקראת הבחירות: "דרוש דיון בנושא ההנהגה"

המרד של מפלגת הלייבור נגד ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון תופס תאוצה. אמש (שלישי) הגיש את התפטרותו השר במשרד לענייני סקוטלנד דיויד קיירנס, והתייצב בראש המרד שמובילה קבוצה גדולה והולכת של חברים שדורשים להחליף את הנהגת המפלגה והמדינה לפני הבחירות הצפויות ב-2010, כך מדווח "הסאנדיי טיימס".

"הגיע הזמן לקחת את ההזדמנות ולאפשר לקיים דיון בנוגע להנהגה", כתב קיירנס במכתב פתוח לבראון. "אני יודע שלא ניתן לחשוב כך ולהמשיך לתפקד כשר בממשלתך, ועל אף שלא רציתי להתפטר, החלטתי באי רצון שזו הדרך המכובדת היחידה שנותרה לי". בראון מינה במקומו מיד את אן מקצ'ין. למרד עדיין לא הצטרף אף שר בעמדה בכירה, המכונה "שר קבינט".

המשבר הכלכלי שפוקד את ארה"ב ובריטניה העניק רוח גבית למורדים מהלייבור. הדעיכה המתמשכת של בראון בסקרים הביאה מספר חברי פרלמנט מהמושבים האחוריים בלייבור להבנה כי יש לפעול להחלפתו על מנת למנוע מפלה בבחירות.

ציד מכשפות

נדמה ששר החוץ דייויד מיליבנד, שהביע בעבר ביקורת על תפקודו של בראון, נמנע מלהכות את הברזל בעודו חם, ובימים האחרונים אף הודיע על נאמנותו, והוסיף כי הוא בטוח שיוביל את המפלגה לניצחון בבחירות. הפרשנים מסמנים כעת את השר לסיוע בינלאומי, דגלס אלכסנדר ואת שר ההגנה דס בראון, כמנהיגים פוטנציאליים של המרד.

כעשרה שרים מהלייבור אמרו כי הם שוקלים להתפטר כדי להוות אופוזיציה לבראון. תופעת פרישת שרים מהממשלה מרצון התרחבה בעקבות ההפסד הצורב של הלייבור בבחירות המקומיות במזרח גלזגו - אחד מהמחוזות שהיו בעבר נאמנים ביותר למפלגת הלייבור בבחירות - לטובת המפלגה הסקוטית הלאומית. מהלך דומה נעשה בזמן "ספטמבר השחור" של טוני בלייר, ראש הממשלה הקודם, שנאלץ להודיע על פרישה מוקדמת עקב שורה של התפטרויות בממשלה.

בתגובה למהלך החתרני פתח בראון בציד מכשפות, שמטרתו להוכיח כי אכן מרחף איום ממשי על ראשו. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, צוות נאמן של יועצים גויס למשימה לזהות שרים וחברי פרלמנט המעורבים בקנוניה להדחת בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully