וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: גיסו של טקסין המודח נבחר לרה"מ

סומצ'אי וונגסוואט, גיסו של רה"מ לשעבר, יחליף את סונדראווז', שהתפטר בהוראת ביהמ"ש. המתנגדים הודיעו כי לא יקבלו רה"מ מטעמו של טקסין

גיסו של ראש הממשלה לשעבר טקסין שינוואטרה, סומצ'אי וונגסוואט, נבחר הבוקר (רביעי) לתפקיד ראש ממשלת תאילנד, לאחר הצבעה בפרלמנט. הפרלמנט התעלם מהמפגינים האנטי-ממשלתיים, הצובאים על הבירה בנגקוק מזה שבועות ארוכים. כך מדווחות סוכנויות הידיעות.

סומצ'אי בן ה-61 שימש כראש ממשלה זמני לאחר שבית המשפט בתאילנד הדיח את סמאק סונדראווז' לפני שמונה ימים, בשל השתתפותו בתוכנית בישול בטלוויזיה עבור תשלום. סומצ'אי נשוי לאחותו של טקסין, שהודח בהפיכה צבאית ב-2006 ויצא לגלות בלונדון כדי להימנע מאישומי שחיתות. בממשלתו של סמאק שימש סומצ'אי, שופט לשעבר, כשר החינוך.

המפגינים מכנים את עצמם הברית העממית למען הדמוקרטיה, אולם בפועל הם קוראים לביטול הדמוקרטיה ולהשבת שלטונו של המלך. הם הודיעו כי יתנגדו לכל ראש ממשלה מטעם מפלגת השלטון (PPP). לטענתם המפלגה היא עושה דברו של שנוא נפשם, טקסין, שזוכה לפופולריות גדולה בקרב עניים וכפריים, שנהנו מהרפורמות הכלכליות שלו.

"אינני יכול להכחיש את קשרי המשפחה שלי", אמר סומצ'אי. "מה שמשנה הוא איך אתנהג מעתה והלאה. מדובר בתפקיד שאין בו שום חסינות מביקורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully