וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העכבישים השתלטו על הנמל העתיק של המבורג

על חלק מחלונות הבתים במקום נמצאים כ-700 עכבישים. דוקטורנטית לביולוגיה מנסה לעצור התופעה, אך עד כה ללא הצלחה יתרה

מפחדים מעכבישים? כדאי שתתרחקו מהמבורג. מיליוני עכבישים הקימו מושבת ענק במחוז המתחדש "הייפנסיטי" בנמל העתיק של המבורג. היומון "ברלינר מורגנפוסט" דיווח כי על חלק מהחלונות במקום ישנם יותר מ-700 זוחלים. את המחוז תיכננו בצורה קפדנית, והוא מעוצב כולו בארכיטקטורה מודרנית בעלת זוויות חדות, דבר שמהווה בית גידול מושלם לעכביש הלריניודס סקופטריוס. על פי העיתון, העכבישים אוהבים את המחוז כל כך, שהם משתלטים על כמה מהבניינים הגדולים באירופה.

"הם העכברושים של עולם העכבישים", הסבירה הביולוגית אניה ניודושווסקי. עם זאת לא הכל שחור –ההשתלטות המוזרה העניקה לביולוגית את הנושא לעבודת הדוקטורט שלה. זן זה של עכבישים עשוי להגיע לארבעה סנטימטרים באורכו, ונוהג לטוות קורים רחבים במיוחד כדי לתפוס את טרפו. ניודושווסקי בודקת שני סוגים שונים של טיפול נגד העכבישים. הראשון הוא רעלן ביולוגי שיפחיד את טרפם ובכך יעלים למעשה את מקור תזונתם. השני, הוא ניסיון לבודד הורמונים נקביים של המין כדי לגרות את הזכרים להגיע למקום אחד בו יושמדו. עד כה אגב, אף אחד מהניסויים לא צלח.

ראש העיר החליט לממן את עבודת המחקר שלה עד לתחילת שנת 2009, אך היא עצמה חוששת שיתאכזב אם לא תצליח להגיע לפתרון. "אבל", אמרה, "לפחות אחת התלמידות שלי אבדה את פחדיה מפני עכבישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully