וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישור היישוב מרשם - יום שחור לסביבה"

החברה להגנת הטבע מוחה על החלטת המועצה הארצית לתכנון לאשר הקמת יישוב המיועד למפוני גוש קטיף. "הופעלו עליה לחצים פוליטיים"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) את הקמת היישוב מרשם בחבל לכיש, שיאוכלס על ידי 24 משפחות שפונו מגוש קטיף. ארגונים ירוקים מוחים על ההחלטה, בטענה שהקמת היישוב תביא לפגיעה בשטחים פתוחים ובערכי טבע חשובים במקום. אנשי החברה להגנת הטבע מתכוונים להחרים את טקס הענקת אות מפעל חיים מטעם המשרד להגנת הסביבה, במחאה על תמיכת השר גדעון עזרא בהקמת מרשם.

"מדובר ביום שחור לסביבה, לתכנון ולדמוקרטיה בישראל", אמרו בתגובה להחלטה בחברה להגנת הטבע. "ההחלטה על הקמת היישוב מנוגדת למדיניות התכנון, הקובעת במפורש כי אין להקים יישובים חדשים. היישוב מרשם עתיד לפגוע אנושות בערכי הטבע והמורשת הייחודים של חבל לכיש, על פי כל חוות הדעת המקצועיות". לטענת החברה, הופעלו על חברי המועצה לחצים פוליטיים "כבדים ופסולים".

בחברה מאשימים את השר עזרא בכך "שבמקום להוביל את ההתנגדות הציבורית מנע מנציגיו להביע את עמדתם המקצועית נגד הקמת היישוב". החברה להגנת הטבע ציינה כי תשקול לפנות לערכאות משפטיות בעניין. בשנתיים האחרונות הובילו החברה להגנת הטבע וארגונים ירוקים נוספים מאבק ציבורי נגד הקמת שלושת היישובים החדשים במרחב חבל לכיש: חרוב, גבעות חזן ומרשם, שחלקם מיועדים למפוני גוש קטיף.

הארגונים טוענים כי הקמת יישובים חדשים נוגדת את מדיניות התכנון שקובעת כי יש להעדיף את עיבוי היישובים הקיימים, בכדי למנוע את הכרסום בשטחים הפתוחים בישראל. בנוסף טענה החברה להגנת הטבע, כי ישנן למעלה מ-4,000 יחידות דיור חלופיות למשפחות המפונים, שמספרן אינו עולה על 150. ראוי לציין כי מרחב לכיש זכה להיכלל ב"תכנית הביוספרית" שמטרתה לשמור על פיתוח רגיש ושימור ערכי הטבע הייחודיים לאזור.

שלשום פרסמו 12 הזוכים באות מפעל חיים בתחום הגנה על הסביבה, קריאה ציבורית לחברי המועצה הארצית בבקשה שלא לאשר את הקמת היישוב, לאור מה שהם מכנים "הפגיעה בערכי הטבע הייחודיים של חבל לכיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully