וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת משכנתא בארה"ב הפכה למשימה בלתי אפשרית

הבנקים האמריקאיים לא לוקחים יותר סיכונים: הלווים נדרשים לשלם סכומים גבוהים במזומן ולהוכיח יכולת הכנסה גבוהה מתמיד

מחירי המשכנתאות בארצות-הברית אמנם נמצאים בירידה, אבל הסיכוי להשיג הלוואה בתנאים נוחים נמוך מאי פעם. כך מדווחת היום רשת בלומברג. מחירי הבתים נפלו ב-7.7% בתוך קצת יותר משנתיים, והריביות על המשכנתאות ירדו אל מתחת ל-6% בשבוע שעבר, לראשונה בשלושת החודשים האחרונים.
ואולם המכשול בדרכם של אנשים המעוניינים לרכוש בית הוא חוסר היענות מצד המלווים.

"אף אחד לא רוצה להסתכן יותר" אומרת סוזאן בש, סגנית נשיא בחברת הפיננסים גארדיל שבסיסה בניו יורק. "קשה מאוד לסגור עסקאות בימים אלה".

גופים מעניקי הלוואות, בהם בנק אוף אמריקה וג'י.פי מורגן צ'ייס, דורשים כיום מהלווים דירוג אשראי גבוה יותר, תשלום גדול יותר במזומן והכנסה גבוהה יותר כערובה להחזר ההלוואה בהשוואה לכפי שהיה נהוג לדרוש בחמש השנים האחרונות. חברת הלוואות אחת אפילו החלה לשכלל את הבונוסים השנתיים לשכר בחישוב ההכנסה של הלווים.

כ-75% מהבנקים האמריקאיים הקשיחו את התנאים לקבלת הלוואות משכנתא ועתה הם מעניקים את כספם רק ללווים הבטוחים ביותר, כך עולה מנתוני הבנק המרכזי בארה"ב על החודשים האחרונים.

הריבית הממוצעת על משכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה הייתה אתמול 5.78%, בהשוואה ל-6.08% בשבוע שעבר. הבנק המרכזי עשוי להוריד היום את הריבית במשק האמריקאי ל-1.75%, מרמה של 2% היום. הורדת הריבית על-ידי הנגיד בן ברננקי עשויה לעודד ירידה נוספת של הריבית על המשכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully