וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יוכרע גורל היישוב מרשם בחבל לכיש

בשנתיים האחרונות ניהלו הארגונים הירוקים מאבק נגד הקמת יישוב חדש בחבל לכיש. היום תכריע המועצה הארצית לתכנון בנושא

אחרי שנתיים של מאבק עיקש שניהלו הארגונים הירוקים למניעת הקמתו של היישוב "מרשם" בחבל לכיש בטענה כי היישוב עתיד לפגוע בשטחים פתוחים ובערכי טבע חשובים, תכריע היום (שלישי) המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בסוגיה. היישוב מרשם מיועד עבור 24 משפחות שפונו מגוש קטיף, ועל פי טענת הארגונים הירוקים אין צורך להקים עבורן יישוב חדש מכיוון ניתן למצוא עבורן מענה חלופי במסגרת היישובים החדשים בלכיש, שכבר אושרו.

בשנתיים האחרונות הובילו החברה להגנת הטבע וארגונים ירוקים נוספים מאבק ציבורי נגד הקמת שלושת היישובים החדשים שקודמו במרחב חבל לכיש: חרוב, גבעות חזן ומרשם, חלקם מיועדים למפוני גוש קטיף.

הארגונים טוענים כי הקמת יישובים חדשים נוגדת את מדיניות התכנון שקובעת כי יש להעדיף את עיבוי היישובים הקיימים, בכדי למנוע את הפגיעה ההולכת ומכרסמת בשטחים הפתוחים בישראל. בנוסף טענה החברה להגנת הטבע, כי ישנן למעלה מ-4,000 יחידות דיור חלופיות למשפחות המפונים, שמספרן אינו עולה על 150. ראוי לציין כי מרחב לכיש זכה להיכלל ב"תכנית הביוספרית" שמטרתה לשמור על פיתוח רגיש ושימור ערכי הטבע הייחודיים לאזור.

שלשום פרסמו 12 הזוכים באות מפעל חיים בתחום הגנה על הסביבה, קריאה ציבורית לחברי המועצה הארצית בבקשה שלא לאשר את הקמת היישוב, לאור מה שהם מכנים "הפגיעה בערכי הטבע הייחודיים של חבל לכיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully