וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין מאיימת על אירן ופוזלת לקול היהודי

בתשובה לשאלה על מתקפה ישראלית נגד אירן, אמרה סגניתו של מקיין כי אסור "לערער על האמצעים שישראל צריכה לנקוט להגנתה"

"אירן מהווה איום לא רק על ישראל, אלא על כל אחד בעולם". כך אמרה הלילה (שישי) שרה פיילין, מועמדת המפלגה הרפובליקנית לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב, בראיון טלוויזיוני ראשון מאז הוכרזה מועמדותה. בתשובה לשאלת מגיש החדשות של רשת ABC צ'ארלי גיבסון מהי עמדתה ביחס למתקפה ישראלית נגד אירן אמרה פיילין, כי "אנחנו חברים של ישראל, ואיני חושבת שעלינו לערער על האמצעים שהיא צריכה לנקוט כדי להגן על עצמה".

"עלינו לוודא", הדגישה מושלת אלסקה, "שלא יהיה בידי אחמדינג'ד נשק להשמדה המונית - לא כי הוא ישתמש בו, אלא כי הוא עלול לאפשר לטרוריסטים להשתמש בו". באשר לאפשרות של מתקפה אמריקאית נגד אירן או גורם עוין אחר אמרה פיילין, כי "אם יש מידע מודיעיני, לפיו עומדת להיות מתקפה נגד העם האמריקאי, יש לנו זכות להגן על ארצנו, למעשה, זוהי חובתו של נשיא ארה"ב".

פיילין, שעד כה לא התבטאה בענייני חוץ, גם התייחסה בראיון למתיחות בין רוסיה למערב. בתשובה לשאלה האם ארה"ב תתערב בסכסוך בין רוסיה לגאורגיה אמרה המושלת: "ייתכן. כאשר מדינה חברה בנאט"ו, ההסכם מחייב אותנו להגן עליה. אנחנו צריכים לפקוח עין על רוסיה. זה לא מקובל שהיא תפלוש למדינה קטנה בלי כל פרובוקציה". המושלת ציינה שהתמיכה בגאורגיה אינה צריכה להוביל לחידוש המלחמה הקרה, אלא יכולה להתבטא למשל בהטלת עיצומים כלכליים על רוסיה.

סגניתו של מקיין, שספגה ביקורת בשל חוסר ניסיונה בנושאים לאומיים, סיפרה לגיבסון, כי כשמקיין הציעה לה לשמש כסגניתו, היא מיד ידעה שהיא מוכנה לתפקיד. "השבתי בחיוב, כי אני בטוחה שאני מוכנה. אני יודעת שאסור לי למצמץ. אני מחויבת למשימה - ביצוע רפורמות במדינה וניצחון במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully