וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיו שני מועמדים חרדים לראשות י-ם"

אריה דרעי טען כי המועמד החרדי עם הסיכוי הגבוה יותר, הוא שיישאר במירוץ לראשות העיר. על מצעד הגאווה בבירה: "שיצעדו"

"לא יהיו שני מועמדים חרדים לראשות עיריית ירושלים. לא יהיה פיצול". כך אמר היום (חמישי) יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי, המבקש לרוץ לעיריית ירושלים. בראיון לערוץ 2 התייחס דרעי ליריבו האפשרי מטעם אגודת ישראל מאיר פרוש. לדבריו, "המועמד עם הסיכוי הגדול יותר לנצח יישאר". דרעי התייחס גם ליריב הפוטנציאלי הנוסף, איש העסקים ניר ברקת, ואמר כי "הוא בחור טוב והוא יהיה סגן או אפילו יותר מכך. אצלי הוא יעבוד קשה מאוד ברוך השם".

"אני שומר תורה ומצוות אבל חי במציאות עם רגליים על הקרקע ואני בעד הסטטוס קוו ונגד כפייה וחקיקה". אמר דרעי והסביר כי "חקיקה דרושה רק בנושאים כלליים כדי לשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל. אבל בכל דבר אחר צריך לתת לחיות. איפה שצריך שכבישים ייסגרו בשבת הם ייסגרו, אבל איפה שנוסעים, שייסעו."

על קיום מצעד הגאווה, נושא שנוי במחלוקת שהביא גם למקרי אלימות, אמר דרעי: "שיצעדו. אני לא מבין למה זו גאווה, אבל שיצעדו אם החוק מתיר להם. אני חושב שזה מיותר בעיר כמו ירושלים, זו לא עיר למאבקים כאלה. ירושלים קדושה לכל הדתות וזה מפריע, אבל אם יש מצעד שרץ פה שנים, אז בסדר".

הדברים שלמדתי ב"מעשיהו"

"כעסתי מאוד, היו לי תקופות קשות מאוד של בעירה פנימית, כעס ופגיעה. ברוך השם היום אני לא כועס ואין בי משקעים. גם אם מי שהיה צריך לבקש ממני סליחה לא ביקש, סלחתי לכולם". אמר דרעי בהתייחסו לעברו הפלילי.

דרעי, שהיה בעבר שר הפנים, הורשע בשורת עבירות, ביניהן שוחד, ונכנס לכלא בספטמבר 2000. הוא נדון לשלוש שנות מאסר, כך שמועד השחרור המקורי שלו היה סוף אוגוסט 2003, אך שוחרר מוקדם. "שילמתי את מלוא חובי לחברה, לא ביקשתי הנחות. שילמתי לפי כל החומרות של הבד"ץ ושל הבג"ץ", אמר דרעי, "גם עכשיו אני לא מבקש שום הנחה, רק שיתנו לי את ההזדמנות לרוץ. השאלה אם אני ראוי או לא ראוי לגיטימית. תנו לציבור להחליט".

לדברי שר הפנים לשעבר, לישיבה בכלא יש גם יתרונות: "פגשתי שם אנשים קשי יום שיש לעזור להם, צריך להיות בית חם לילדים שלהם במקומם, לתת את מלוא התמיכה והחינוך כדי שלא יגיעו לכך שוב. את זה למדתי ב'מעשיהו'".

על ההאשמות נגדו לפיהן יביא לחלוקת ירושלים, הגיב דרעי בהזדעקות: "איך אפשר להעלות על הדעת שכוחות הביטחון שלנו לא יהיו בירושלים? איך אפשר להעלות על הדעת להכניס כוחות פלסטינים למזרח העיר? מה, אנחנו רוצים קסאמים בירושלים?" בנוגע למזרח ירושלים הוסיף דרעי כי "היתה זו טעות אדירה לא להשקיע כספים בתשתיות במזרח ירושלים. חייבים להשקיע שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully